View Single Post
Sitat av xyzaa Vis innlegg
Til dere som har prøvd å spise fluesopp og som fikk effekt så har jeg noen spørsmål. Hvor skremmende er rusen? Har forstått det slik at det ikke har noe særlig rekreasjonsverdi, men det er heller en opplevelse. Men kan intensiteten nærme seg bad trips på psykedelia, eller det mer ubehagelig en skremmende?
Vis hele sitatet...
Det er en slags hypnotisk transetilstand. Litt dissosiativt. Men kan forsvinne litt ut/få stirren. En kraftig energi bak det hele, og dette blandet med en slags smådelirisk (avhengig av hvor mye du tar) drømmetilstand. Så kan du vel tenke deg selv hvordan en bædtrip på dette vil fungere. Fluesopp er ikke visuellt som fleinsoppen og den er intens på helt andre måter. Men likevel vil jeg personlig rangere flyesoppen som en sopp jeg har 5 ganger mer respekt for enn fleinsoppen. Tror fleinsoppen er mye mer tilgivende enn hva fluesoppen er.

For meg føltes det naturlig å slå av alt av musikk og å sitte helt helt stille. Alt av lyd ble forstyrrende (bare å gemme sphongle lista m.a.o) Fluesoppen gav en slags intens meditativ tilstand. Det føltes givende og åndelig, og som et stort no-no å ta for "gøy".