View Single Post
Tidligere i år skrev jeg et innlegg om konspirasjonsteorier og deres tilhengere her på bloggen, med utgangspunktet i Nyhetsspeilet, en nettside som representerer noe nytt innenfor konspirasjonsteorier i Norge. Uten å gå i detaljer kan det sies at NS er profesjonelt teknisk, med en pen og "alvorlig" nettside og det er en samleside hvor mange aktørerer innen alt fra alternativ medisin til UFO-er samles og hisser hverandre opp. Det som særlig gjør at nettsiden skiller seg ut er at gruppen faktisk klarer å få medieoppmerksomhet og går til drastiske sted for å "få sannheten ut": Nyhetsspeilets bakmenn lagde Vaksineaksjonen som media velvillig plukket opp og lot kvakksalvere snakke i aviser og på riksdekkende TV om det reneste sprøyt. Nyhetsspeilets mest aktive skribent, Armin (1), som i et intervju til Juntafil i P3 forklarte at han "våknet opp" av teorier om 9/11-konspirasjoner og droppet høyere utdanning til fordel for å bruke livet på en kamp mot NWO, brøt av riksdekkende debatt for å snakke om legemidler og alternativ medisin foran en kreftpasient. Ikke bare er det respektløst, det er også direkte farlig når han anbefaler aprikoskjerner som behandling mot kreft. De inneholder nemlig cyanid. Med en presse som forholdsvis ukritisk slipper ulike aktører til så lenge de gir salgbar kontrovers har Nyhetsspeilet fått mange lesere. Ikke minst brukes nettavisers kommentarfelt flittig til å spre sannheten om NWO (2), UFOer, jødehat og annet grums. Fellesnevneren synes å være paranoia og syn samfunnet ellers ikke aksepterer - en farlig kombinasjon.

Det var daglig kommentatorer innom NS som kom med kritiske blikk på det som ble skrevet, men innleggene ble slettet (visstnok fordi det tar så mye krefter å debattere med skeptikere) eller ignorert. Viljen til å drive kildekritikk var ikke-eksisterende, selv når åpenbare faktafeil ble utpekt og etter vaksinekaoset bestemte jeg meg for å ta en mer aktiv rolle i begivenhetene. Jeg satte på Miles Davis, fylte glasset med skotsk røykvann og begynte å hamre løs på tastaturet. Hva er den beste måten å vise at noen ikke har kildekritikk på? Gi dem noe som ikke tåler kildekritikk, og se om de sluker det. Dermed var DT født, sivilingeniør, varsler og en brikke i NWOs storspill.

DT er ikke ulikt sin nære venn Don Quijote svært opptatt av vindmøller. Jeg hamret i vei det første innlegget til Armin:
Hei Armin,

jeg kontakter deg anonymt fordi jeg er redd for min egen karriere såvel som min egen sikkerhet. Jeg vet ikke riktig hva som foregår, men jeg tror det er det beste for alle parter om du ikke vet nøyaktig hvem jeg er. Jeg er en norskutdannet sivilingeniør med kraftproduksjon som hovedfelt, i tillegg har jeg en doktorgrad som jeg ikke skal navngi av frykt for indentifikasjon. Jobben min involverer blant annet evaluering av ulike prosjekter innenfor produksjon og transport av energi - jeg har, i forskjellig rekkefølge jobbet med kraftlinjer, induksjonsbaserte generatorer (vannkraft, vindkraft og så videre), lagring av radioaktivt materiale og fjernoverføring av strøm. Noen prosjekter, som de radioaktive materialene har jeg kun vært med å evaluere fra et sikkerhetsperspektiv. Der faller også de siste prosjektene med vindmøller inn. Jeg har blitt bedt om å se på ulike tegninger og implementasjoner, for tekniske betraktninger og sikkerhetsmessige betraktninger. Vanligvis er dette ganske greit, jeg får tegningene og blir bedt om å signere en NDA (non-disclosure agreement) om bedriftshemmeligheter som materialtyper osv. For seks måneder siden fikk jeg derimot et sett tegninger og modeller jeg skulle undersøke og da var prosedyren en HELT annen. Jeg kunne kun jobbe med materialet i deres egne lokaler i et annet land, på et lukket rom uten adgang til verken mobiltelefon eller internett. Jeg måtte også underskrive kontrakter, mens jeg ble filmet, hvor jeg blant annet bandt meg juridisk til å ikke engang å nevne NDA-avtalen! Jeg har underskrevet en NDA-avtale som sier at jeg ikke har lov til å si at jeg har en NDA-avtale. Jeg vet ikke engang riktig hvor jeg jobbet, bare at det var langt under jorden (heisturen tok lang tid, selv om jeg ikke merket noen merkbar akselerasjon).

Designet på vindmøllene var drastisk annerledes enn noe jeg har sett tidligere. Vanligvis er vindmøller en ganske enkel konstruksjon, hvor en stav får dreiemoment fra den aerodynamiske utformingen på propellene. Det er selvsagt litt mer komplisert enn som så, men det er mange fellesnevnere at jeg fikk en sikkelig bakoversveis når jeg så det nye designet. Det tok meg flere uker å i det hele tatt forstå hvordan de skulle lage strøm, langt mindre hvorfor det virket. Mange av komponentene var fullstendig ukjente, selv for en som har lang erfaring med både kommersiell elektronikk og teoretisk fysikk. Blant komponentene jeg derimot synes å kjenne igjen var satelittsender/mottaker, noe som lignet på en elektronisk geigerteller (måler radioaktivitet) og nok maskinvare til å gjennomføre store beregninger. En enkelt vindmølle av denne typen ville ha nok beregningskraft til å erstatte en hel superdatamaskin-park av typen som brukes for å beregne værmeldinger eller aksjekurser. Dette er dyr teknologi og i tillegg var det en rekke deler som tilsynelatende hadde ingenting med verken teknologi jeg har sett (og i ettertid har jeg prøvd hardt på å finne ut hva dette kan være, uten å finne noen gode svar hos verken kollegaer eller i litteraturen) eller produksjon av strøm! Krystaller dekket med barium koblet til glassaktige sfærer, ledninger som tilsynelatende ikke var koblet fast til noe og forseglede bokser jeg ikke hadde mulighet til å åpne.

Etter en stund stilte jeg en forsiktige spørsmål - jeg skulle tross alt komme med godkjenning av teknologien, enda jeg ikke riktig kunne forstå den - men da ble det gjort ganske så klart for meg at jeg kom til å godkjenne prototypen, enten jeg ville eller ei. Mitt navn ville stå på rapporten uansett. Jeg vet ikke engang hvordan den ble seende ut til slutt, jeg vet bare at jeg ikke kan stå inne for den. Jeg vet at flere andre skulle jobbe med godkjenning på det samme prosjektet, men jeg tviler på at noen av dem har kommet med en faglig uttalelse som er noe annet enn fabrikert løgn.

Jeg er redd vindmøllene har to formål, og ingen av dem handler om strømproduksjon.
1) De er forholdsvis lette å plassere ganske nærme bosetningsområder og tilfartsveier. Atomkraft, spenningsledninger og mobilmaster har fått stor negativ oppmerksomhet på grunn av det elektromagnetiske potensialet både for å skade og for å kontrollere menneskesinnet. Dette er bekymringer fagfolk vet godt om, men som holdes skjult fordi vi frykter å diskrediteres og bli arbeidsløse med en gang vi stiller oss kritiske til maxwells likninger og exxonmobiles forskere. Skepsisen er derfor stor for å plassere disse tingene i nærheten av der folk bor, men vindmøller har nå fått godkjent-stempelet som følge av den erklærte klimakrisa. http://www.nve.no/Global/Publikasjon...%2017-2005.pdf side 35 sier ganske klart at det finnes muligheter for å sette opp vindmøller over hele Norge, unntatt østlandet, hvor populasjonskontrollen uansett er god siden myndighetene kan bygge nøyaktig hva de vil under trikkelinjene, T-banen og i de større bygningene.
2) De genererer såpass mye elektromagnetisk stråling at det er lett å nå langt med strålingen. En vindmølle kan nå en rotasjon på over 100Hz, noe som er mer enn nok til å generere så kraftige elektromagnetiske felt som man bare ønsker. I tillegg er det lett å avvise skeptisisme med at den elektromagnetiske strålingen er "en harmløs forventet effekt" - nøyaktig disse ordene vil bli brukt når utbyggingen presses frem, med klimaskremsel og propaganda. Jeg kom over en av dine artikler da jeg prøvde å finne noen i Norge som var klar over EM-utfordringene vi møter hver eneste dag.

Jeg frykter jeg har avslørt for mye, men det får så være. Noen må vite realiteten hvis jeg skulle bli presset til stillhet. Noen deler av historien har med vilje vært vag fordi jeg er redd for at det skal bli for lett å finne ut akkurat hvem jeg er. Kanskje bryr de seg ikke - kanskje vil dette bare bli avfeid som sprøyt - men jeg vet ikke hvilke tiltak de vil ta hvis dette lekker ut og de vet hvem jeg er. Kanskje vil jeg bare miste jobben pga kontraktbrudd, eller noe langt verre.

Stå på. Jeg tror sånne som deg kan klare å bringe Norge ut av mørket. Du gjør en flott jobb. Bare vær forsiktig. Alle har en toleransegrense - også de som sitter med makten.

D.T.
Vis hele sitatet...
Her er det verdt å merke seg at jeg spiller alle tonene som lager vakker musikk i et paranoid øre: Varsleren er redd for sitt eget liv. Varsleren hevder å ha stor fagbakgrunn innen naturvitenskap. Varsleren bygger opp påstandene med en offentlig rapport (leser du den ser du fort at den er fem år gammel - pytt sann). Varlseren kommer med masse teknobabbel. Varsleren hinter om mind control. Hemmelige underjordiske anlegg. Armin er klimaskeptiker, så jeg slang inn en referanse til det også.

Jeg har sittet og lest debatten på både NS og skeptikerforum og der var det mange som skjønte med en gang at dette var tull. Mange mente at forfatteren umulig kunne være sivilingeniør (3). Bakgrunnen min er innen anvendt fysikk og matematikk, så jeg kunne fint forfalsket mer troverdige tall, men litt av poenget er selvsagt at enhver person som har fulgt med i naturfagen på videregående vil kunne avsløre teorien som det reneste tøys. Vindmøller på 100hz? Hundre rotasjoner i sekundet? Sånne vindmøller hadde nok fått fortgang på fraflyttinga fra bygdenorge. Frekvensen har heller ikke stort å si for hvor kraftige felt man kan lage. Krystaller dekket med barium? Reneste tøv. Forskere som er kritiske til Maxwells likninger? Maxwells likninger er de mest fundamentale likningene for elektromagnetismen og springer direkte utifra definisjonene på ladning og strøm slik vi kjenner dem. Dette var godbiter som enhver med teknisk bakgrunn forhåpentligvis trakk på smilebåndet av og ting som kjapt kan diskrediteres av enhver person med litt google-fu.

Armin svarer:
"Hey friendly stranger.

Vil gi deg ros og takke deg for pågangsmotet ditt og risiko du utsetter deg for med å gå ut med denne informasjonen og bryte "eden".
Denne informasjonen bekrefter det vi har vist lenge, at det er planlagt en stille krig mot menneskeheten gjennom bestråling.
Det at sånne som deg står fram gjør meg enda tryggere i mitt arbeid, da jeg vet at vi ikke er alene og det finnes faktisk mennesker der inne som har menneskelig integritet med grenser for hva som skal være tillat.

Jeg vil beholde informasjonen din fortrolig og for meg selv intil videre, det er helt sykt at de allerede jobber med plan B som vil sikre seg totalmindcontrol of the population gjennom det vi anser som klimareddende vindmøller. De vet at Mobilmastene må ned snart antaglivis. Takk for informasjonen du delte med meg, i apreciate it to death.

Hvis du nå skulle miste jobben, så vær rask med å spørre meg om et videointervju eller noe av den slags for å gjøre degselv kjent. Det er faktisk en sikkerhetsline . Takk for at du er den du er og jeg er sikker på at vi skal få Norge ut av mørket Trengs bare et lite lys.....

Stay in touch.."
Vis hele sitatet...
Jeg svarte (også dette er skrevet i en viss rus):
"Hei igjen

Jeg tviler på at noen vet om mailen ennå, men jeg har bestemt meg for å ta et lengre ferieopphold. Har et sted å være blant venner i utlandet og jeg drar i kveld. Det kommer klikkelyder i bakgrunnen når jeg tar telefonsamtaler. Jeg vet ikke helt om hva konsekvensene kan være, men jeg vil uansett ikke være med på å opprettholde illusjonen mer. Har ikke riktig bestemt meg for om jeg skal melde at jeg tar ut permisjon eller om jeg bare drar og så melder fra når jeg er trygg på det andre stedet. Det virker kanskje litt paranoid, men i møtene mine med ansvarspersonene under evalueringsprosessen fikk jeg gåsehud hver gang de snakket. Dette var farlige mennesker som ikke hadde et spor humor eller mål utover å få jobben gjort. Kanskje blir vi alle en gang slik? Det er en skremmende tanke som gir meg troen på at jeg må gjøre noe før det er for sent.

Hvis du ønsker å publisere noe av det jeg har skrevet til deg er det noen få ting jeg må be deg utelate, av hensyn til min sikkerhet. Jeg er såpass viktig for godkjennelsesprosessen at jeg nok er trygg så lenge ingen har gode bevis, men hvis de er helt sikre på at det er meg som har tipset vet jeg ikke helt hva som vil skje. Best å holde seg på den sikre siden, eller hva? Ting som ikke kan nevnes er altså
- det at jeg har doktorgrad. Bare en av kollegaene mine som potensielt sett kan ha tipset om dette har doktorgrad og jeg tror det vil gjøre det for lett å identifisere meg.
- fjernoverføringen av strøm blant mine tidligere arbeidsoppgaver er nært knyttet til doktorgraden og jeg kjenner ingen andre fra den faggruppen i evalueringskomiteen.

Jeg tror jeg har et etisk ansvar for å få dette publisert. Mens jeg ikke fikk lov til å ta kopier eller notater i arbeidet mitt med tegningene, så husker jeg fremdeles mye av de tekniske detaljene - det skal litt til å glemme sånt. Blant annet kan jeg nevne at de tre rotorbladene (vindmøllen ser helt vanlig ut fra utsiden) skulle ha en vekt på over 300 kilo hver. Vanligvis pleier de å være langt lettere og nesten et tonn vekt, i tillegg til rotasjonskreftene, på en enkel aksling er ikke noe konvensjonelle materialer (armert stål, krysset aluminium osv) vil kunne støtte opp om over lang tid. Det må rett og slett brukes noen materialer som ikke finnes i masseproduksjon. Nanokarbonstål vil for eksempel kunne brukes, men det koster mange tusen kroner for grammet og meg bekjent er det ingen etablerte teknikker for å bygge med det heller. Dette er ikke mitt felt, så det kan jo hende det har skjedd fremskritt på det området, men det er i alle fall besynderlig for utstyr som skal settes opp i tredje kvartal 2010 (godkjenningspapirene må være klare ett år i forveien). Vanligvis blir det forsinkelser, men jeg regner med at dette blir en realitet innen noen år uansett.

Du tar en stor risiko ved å publisere dette, men jeg tror du er trygg nettopp fordi du har publisert så mye materiell allerede. Hvis du hadde forsvunnet hadde jeg fått en endelig bekreftelse på at ting går sikkelig galt. Vær forsiktig, og ikke bruk mobiltelefoner med mindre du må - i teorien har de mer enn nok energi i batteriet som plutselig kan lades ut på en elektromagnetisk impuls, noe som er veldokumentert i litteraturen. Jeg innser at dette høres ganske paranoid ut, og jeg tror jo selvsagt ikke at det kommer til å skje noe så lenge neddyssing er så mye lettere enn konfrontasjon, men for en som har sett ligningene bak det hele er det lett å innse at verden ligger åpen for de med evnene uten etikken.

D.T."
Vis hele sitatet...