View Single Post
Er faktisk unødvendig masete å få meldt seg ut av statskirka... er ikke døpt og meldte meg ut da jeg ble 15. Trudde jeg. Skulle melde meg inn i det buddhistiske samfunnet i Norge, men fikk da beskjed om at jeg ikke kunne være medlem to steder. Undersøkte og fant ut jeg ikke var meldt ut av kirka, gikk masse brev og telefoner fram og tilbake og til og med en prest ved kirka jeg sogner til ville snakke med meg enda jeg aldri hadde vært i den kirka... til slutt fikk jeg meldt meg ordentlig ut (trippelsjekka etterpå) og kunne endelig motta et 'velkommen til oss'-brev fra Karma Tashi Ling så nå har de mottatt, forhåpentligvis, de 500 kr årlig for meg fra staten. Jeg er for at kirkenene skal få støtte for sine medlemmer og for at kulturarven vår skal tas vare på, for all del, men er uenig i at man automatisk blir medlem der fra fødselen. Foreldrene mine ville jo at jeg skulle få velge selv ved å ikke døpe meg. Håper det ikke er så kronglete nå å melde seg ut, er den del år siden, men hadde ikke forundret meg om det fortsatt er like vanskelig.