View Single Post
Sitat av reklame Vis innlegg
Det at holdninger rundt rusmidler spres med gode argument og blir tatt seriøst, mener jeg akkurat er grunnen til at rusmiddelforumet er "farlig". Kanskje spesielt rundt det som jeg anser som den farligeste rusmiddelkategorien-psykedelika. For dersom man er ung og allerede har prøvd alternative rusmidler, tror ikke jeg at forumet har noen god påvirkning. Refererer da til denne tråden:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=126252

At nFF er en arena for mennesker med interesse rundt rus synest jeg er bra, for det er ikke mange av dem. Samtidig vrir jeg meg av og til i håret av disse tripraportene. Noen av dem- vekker interessen for rus til og med hos meg, som knapt drikker pils når det grilles om sommeren engang. Dette blir en propaganda som jeg mener er uheldig, med tanke på at de fleste rusmidler det trippes på er både ulovlige og farlige.
Vis hele sitatet...
Tråden du refererer til ender med at en på 15 år som ville teste lsd, bestemte seg for å vente ett par år og heller tenke seg nøye om. Jeg skjønner ikke hvordan den tråden er et argument for at forumet er farlig.

Er du engasjert, slutt å vri deg i håret og delta i debatten. Si din mening og fortell gjerne om farene ved rusbruk. Kanskje har du svaret som kan hjelpe en annen i riktig retning.

Det at noen triprapporter vekker interessen selv hos deg betyr kanskje at det er ganske interessant. Har man f.eks hatt en psykedelisk badtrip,er det for mange viktig og kunne snakke om det med noen og forumet her er ett bra sted for akkurat det.

Jeg har lest en del på forumet og synes ikke det fremmer rusbruk, tvert imot ser det ut til at det har en informativ og forebyggende effekt på destruktive levesett.

Freakforum er ikke så farlig. Det er kjedsomheten som tar knekken på oss.




Peace and love

Sitat av steinarlima Vis innlegg

Jeg er usikker på om jeg kan konkludere med at rusmiddelseksjonen summa summarum har hatt en positiv eller negativ innvirkning på samfunnet. Men jeg er sterkt uenig i flere av posterne over meg, som i mine øyne glorifiserer rusmiddelseksjonen som noe utelukkende bra. I noen tilfeller har nok desverre mennesker tatt skade av all informasjonen som ligger her.

.
Vis hele sitatet...
Jeg mente ikke å glorifisere rusmiddelseksjonen som noe utelukkende bra.
Det er allikevel det største kilden til informasjon om rusmidler jeg kan finne i Norge. Det synes jeg "sjefene" her kan være stolte av.