View Single Post
Sitat av reklame Vis innlegg
Det at holdninger rundt rusmidler spres med gode argument og blir tatt seriøst, mener jeg akkurat er grunnen til at rusmiddelforumet er "farlig". Kanskje spesielt rundt det som jeg anser som den farligeste rusmiddelkategorien-psykedelika. For dersom man er ung og allerede har prøvd alternative rusmidler, tror ikke jeg at forumet har noen god påvirkning. Refererer da til denne tråden:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=126252
Vis hele sitatet...
Det er ikke kun legaliserings holdninger som spres med gode argumenter, eller ditten og datten, men også spredning av god, nøytral og nøyaktig informasjon i forhold til helsesøsters brosjyrer og annen propoganda. Jeg tror faktisk ikke rusmiddelforumet er så "farlig" for folk som deg skal ha det til, slik jeg ser det er det svært lite oppfordring til bruk av stoffer. Og med den adoptive tonen forumet har som jeg og kanoner pratet om tidligere setter det en standard og gjør det kulere å ha bra info, gode poster, saklig argumenter enn å oppfordre til bruk, skrive ubegrunnede innlegg osv. Holdningen til mange av brukerne her er svært reflektert og modent, og mange av oss har et "profesjonelt" forhold til rusmidler om jeg kan få bruke den betegnelsen. Og jeg ser stadig at brukere advarer andre mot det ene og det andre som potensielt kan være farlig.

Ta eksempelet ditt med den tråden du linket til; Her kommer det en ung og kjekk 15 åring som er interessert i LSD. Han har lest seg opp masse, han har lyst til å prøve, men han er fremdeles usikker og lur nok til å komme hit å spørre. Hvor skulle han spurt hvis han ikke kom hit? Hvordan svar hadde han fått? Her sitter det erfarne mennesker innenfor temaet han lurte på, og folk som skriver seriøst og gir han masse flotte svar. Som følge av dette virker det som om han venter på å ta LSD til han er litt eldre, noe som kan hindre eventuelle uheldige konsekvenser.

Sitat av reklame Vis innlegg
At nFF er en arena for mennesker med interesse rundt rus synest jeg er bra, for det er ikke mange av dem. Samtidig vrir jeg meg av og til i håret av disse tripraportene. Noen av dem- vekker interessen for rus til og med hos meg, som knapt drikker pils når det grilles om sommeren engang. Dette blir en propaganda som jeg mener er uheldig, med tanke på at de fleste rusmidler det trippes på er både ulovlige og farlige.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk mange med en interesse for rus, og nff fungerer som et sted for å dele erfaringer, spørre og diskutere et ellers tabu lagt tema som ikke er veldig akseptert i samfunnet. Disse tripprapportene kan selvfølgelig friste, men der igjen er de fleste som kommer innom her og virkelig leser og skriver antakelig interessert allerede. Dessuten er det for en random fyr uten kjennskap til rusmidler meget meget vanskelig å danne seg en krets for å skaffe seg f.eks LSD om han skulle bli fristet nok, da distribusjon og salg er forbudt her.
Sist endret av Sky; 5. mars 2009 kl. 07:59.