View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Den vinklingen høres nesten ut som de foreldrene som prøver å dytte ansvaret for hva barna deres ser på tv og internett over til serieprodusenter, nettsideredaktører etc.
Det er foreldrenes ansvar å ha interesse for hva deres barn ser på tv/filmer og får med seg på nettet. Det er en voksen verden der ute, og disse mediene, spesiellt internett, er ikke noe barn burde surfe ukontrollert på.
En hver person med en smule fartstid på nettet kan å registrere seg på et nettsted, så det vil ikke gjøre noe til eller fra.
Forelde bør ha et sterkt bånd til sine barn, dette gjør det enklere for barnet selv å åpne en dialog med foreldrene om de skulle gå glipp av nettvanene til barnet.

Dette ble vel en smule Offtopic, men jeg følte bare for å dele mitt syn på foreldreansvarfraskrivelse.
Vis hele sitatet...
Dette har du selvsagt helt rett i, og jeg er helt enig med deg. Problemet er at vi ikke lever i en perfekt verden, og det er desverre altfor mange foreldre som forsømmer sine plikter og ansvar ovenfor barnas nettbruk. Desverre kan vi ikke gjøre særlig mye for at disse foreldrene skal skjerpe seg, men det vi kan gjøre er å i alle fall prøve å gjøre rusmiddelforumet mindre tilgjengelig for barn. Jeg vet godt at de fleste blandt den yngre generasjonen klarer å registrere seg på et forum, og sånn sett har du rett i at det ikke vil spille noen særlig rolle fra eller til, men jeg tror fortsatt at det vil føre til at færre barn og unge leser på rusmiddelforumet. (Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har googlet og fått opp treff til forumtråder, hvorpå jeg får opp en login-side og med en gang krysser meg ut, og fortsetter å lete etter et åpent forum.)