View Single Post
* Leser du kanskje bare rusmiddelforumet for moro skyld, og ler av oss som faktisk bruker det seriøst?

Vel, Hva din definisjon på bruker dette stedet seriøst vet jeg ikke hva betyr? Jeg bruker det i allefall til å hente opplysninger om noe jeg ikke kan så veldig mye om kanskje, eller har lyst til å vite mer om, Ikke bare for jeg stilt spørsmål til flere personener med ulike svar, Jeg slipper også at det er en Fagmann (Kanskje feil ord?), eller l ærerer som ikke sier noe annet enn - Hasj er galt, Psykedelia er farlig osv osv. Jeg vil også si at jeg sjekker jo selvfølgelig med kilder om jeg er i tvil med noe, Men som oftest har jeg lett for å bli overbesvisst av folk med god artikulasjon, eller på måten de skriver på og de kjente innenfor denne seksjonen - Mentaltment, du er jo en av disse som man nesten bare må gå god for, Ikke fordi du ikke kan ta feil, Men fordi har du har så mye og si, og alt stemmer liksom helt perfekt, og samtidig klarer du argumentere s bra videre.

* Har du vanskelig for å tillate deg selv å tro at det du lærte på ungdomsskolen ikke nødvendlgvis gjenspeiler virkeligheten?

Vel, Jeg mener at det vi lærte på på Ungdomskolen med hensyn til alt det jeg er intressert i innenfor rusmiddler, Ikke er noe det jeg har lært ved hjelp av egen Research. Jeg vil ikke si at det ikke gjenspeiler virkligheten, for til en viss grad har de jo lært oss om rusmidler, Men på en annen måte er det så bagatellisert på ungdomsskolen at du nesten ikke kan finne noe godt ved rusmidler, Eventuelt psykedelia som du hvertfall ikke lærer om. Så, Mitt svar vil være delvis.

* Har du lett for å adoptere velformulerte meninger uten egentlig å reflektere veldig mye over innholdet selv?

Klokken er tre nå, Vet ikke helt om jeg har tolket dette spørsmålet riktig men : Vel, Ja kan jeg vel si, Men da mener jeg ikke at jeg går inn og sier noe du har sagt, og refererer til noe jeg ikke kan noe om, Men mer at jeg går inn for noens ord, bruker samma setninger om noe, samtidig som jeg sjekker kildene til vedkommende, gjør meg kjent med andre kilder, og veier opp min egen mening rundt meningen, og er den det samme, så kan jeg vel si at jeg noen ganger adopterer meninger.

* Foretar du noen form for research før du handler ut i fra informasjon og meninger som du finner her?

Vel, Som oftest ja, og jeg vil i små tilfeller si nei - Når f.eks du (Mentalment) skriver noe, og jeg allerede føler dette er det riktige, og andre også er positive til dette pleier jeg ikke egentlig gjøre noe research ettersom du er en høyst respektert her på forumet som kan det meste, Utifra hva jeg vil si


* Og føler du at du er tilstrekkelig kritisk og åpen i forhold til det som for deg oppfattes som nye perspektiver på bruk av rusmidler?


Okey, Jeg får besvare dette spørsmålet litt seinere idag, skjønte ingenting nå, er for trøtt