View Single Post
Sitat av Cryptography Vis innlegg
Hei. Startet i går på et lite prosjekt med å se hvor mye reklame jeg klarer å fjerne fra Spotify. Først reklamebannerene, siden det ser enklest ut, så etterhvert lydreklamen..

Jeg har kommet så langt hittil:

http://bildr.no/thumb/449806.jpeg


Har sniffet på trafikken fra Spotify med Eavsdrop for å se hvor all trafikken går hen.. Har funnet noe trafikk til forskjellige reklame-servere, hittil disse:

Kode

10.0.0.10    anetno.tradedoubler.com
10.0.0.10    hstno.tradedoubler.com
10.0.0.10    clk.tradedoubler.com
10.0.0.10    ads.cresco.no
10.0.0.10    ww2.samsung.se
Og har redirectet forespørslene til en lokal webserver som viser "Reklame, nei takk!", via host-filen.

Noen av url-ene har jeg også funnet ved å ekstrakte Cachen (Cache.db) med programmet File Juicer og funnet en hel del .plist-filer med referanser til forskjellige reklameservere.. Fant også at en hel del av reklamebannerene, .jpg, .gif og .swf var cachet i cachen.. Men fikk ikke til å gjøre noe med det. Hvis du sletter hele cachen så lastes alt ned på nytt med en gang Spotify starter.. Har heller ikke funnet noen måte slik at du kan redigere bildene i cachen, så du f.eks. bare kan gjøre de grå..


Har også gått inn i .app-pakken og tittet rundt der.. Ikke noe direkte spennende, men alle grafikk-filene liger der, så du kan endre de hvordan du ønsker, samt en skin.xml-fil hvor du kan endre på all css-en.. F.eks. endre fonter, farger og størrelser. Men fikk ikke bort noe mer reklame..


Det siste jeg prøvde på var å decompile selve spotify-programfila.. Fikk assembley-kode ut, men forstå ikke så mye av det.. Søkte gjennom fila etter http-referanser, men fant kun en ny reklameserver (samsung). Ellers ikke noe spennende, bortsett fra en link til slashdot.org!


Har også brukt Little Snitch som oppdager alle utgående forespørsler og hvilke porter de er på.. Prøvde å blokkere alt bortsett fra en, som virker som streaming-urlen, men en del av reklamen ble fortsatt vist.


Den orginale tanken var at kansje Spotify-reklamene (lyd) lå på en egen server så man bare kunne blokkere den, men så enkelt er det nok ikke.. Selv bannerreklamene ligger veldig spredt, på forskjellige servere og noen i cachen.. Og den "Fashion"-reklamen har jeg ingen idé om hvor kan ligge. Har ikke funnet noen spor av den..


Så jeg trenger litt hjelp vidre nå.. Noen som har prøvd seg på det samme? Noen som vil hjelpe litt til på prosjektet? Noen som har inspill om hvor man kan lete vidre nå?


En tanke var å først finne alle urler og ip-adresser man kan blokkere, for så å lage en spesialproxy til Spotify som blokker alt..




Takk for tilbakemeldinger!
Vis hele sitatet...

Du sier du har funnet skin.xml filen, med hvilket program?