View Single Post
Har hørt om denne mannen ganske ofte gjennom de siste par årene. Har aldri brydd meg nok til å faktisk sjekke det ut. Venner og bekjente har omtalt fyren som en eller annen meget kontroversiell psykolog som hjernevasker menn til å ta tilbake makten, hva nå enn det betyr.

Har lite kunnskap om politikk, så vær så snill ikke korsfest meg. Men etter jeg begynte å høre på hva mannen egentlig sier så er det jo ingenting kontroversielt med noe av det? Mannen snakker jo sunn fornuft. Det er jo ingenting ekstremt med meningene hans? Det meste høres veldig fornuftig ut. Han fremstår som en god person som ønsker alle godt. Det eneste "kontroversielle" er at han utfordrer ekstreme feminister og forvirrede sinte LGBT-folk. Er det ikke lov å være kritisk lengre? Forstår de overhodet hva Peterson prøver å si? For meg virker det som de kjemper en kamp mot noe som ikke engang finnes. Hele opplegget virker som et eneste stort ekkokammer hvor alle øser opp hverandre og VIL være sinte. De konstruerer en fiende som ikke finnes slik at de har noen å angripe.

Vokste opp blant folk langt til venstresiden. Støttemedlem av SU og Rød ungdom, hei skål. Oh so edgy og radikalt. Nå føler jeg ikke jeg hører hjemme der i hele tatt. Alt har blitt så politisk korrekt at jeg blir kvalm. Føler meg forlatt av mine egne. Har mye jobb å gjøre før neste valg merker jeg. Aner ikke hvor jeg hører hjemme lengre.

Vil gjerne ha flere meninger og tanker, fordi jeg skjønner ikke noe av hva som foregår.