View Single Post
Takker for svar, folkens!

Som jeg skrev litt lenger oppe, er det et primitivt samfunn. Jeg tenker på folk som levde omtrent i middelalderen. De har altså tilgang til metall, men ikke motor eller elektronikk. De har forresten mulighet til å bevege seg utendørs, men det er for farlig for dem. Tenk at det er zombier der ute liksom (og nei, jeg skal ikke ha zombier i boken). Altså, bare de sterkeste/modigeste får lov å dra ut

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ideen er gjort før, men den versjonen jeg tenker på så er ikke folkene primitive, tvert i mot har de forståelse av teknikker det moderne mennesket hadde kalt magi.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg vet at ideen er ikke ny. Boken skal ikke bare fokusere på disse. De er en del av flere samfunn. Og takk for linkene

Sitat av Knask Vis innlegg
Det gjorde tydeligvis stammen som bodde på denne måten i The 13th Warrior.
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Jeg husker filmen, men jeg husker ikke særlig mye av denne stammen. Det må jeg sjekke ut igjen.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Skal det være et realistisk scenario? Hvis ikke så ser jeg ikke helt poenget med å få random forslag av andre folk. Skal du skrive en fantasy-bok om et folk som lever i et fjell, så kan du jo bare finne på akkurat hva du vil av premisser for deres livsgrunnlag.
Vis hele sitatet...
Jeg ønsker at den skal være mest realistisk som mulig. Altså, ingen magi eller fantasidyr. Men ja, det ser ut som jeg må legge inn noe som er "urealistisk" likevel. Siden selve historien er en fantasi, så det bør gå greit det
Sist endret av marsboer; 7. september 2018 kl. 10:56.