View Single Post
Det er nylig sluppet en stor, ny forskningsartikkel som undersøker dette med kjøttspising, low carb / hi fat etc. Konklusjonen er ganske entydig på at dette iKKE er bra for kroppen. Jeg har dessverre ikke linken til saken her.
Hvis du sliter med leddplager bør det SISTE du gjør være å spise mye kjøtt. Det er ganske opplest og vedtatt i all medisinsk forskning på inflammatoriske lidelser. Jeg har selv hat reumatiske plager siden tidlig ungdom, og har bestandig merket klar FORVERRING ved inntak av mye animalsk protein.
Denne "dietten" høres ærlig talt ut som vanvittig humbug. Jeg tror ikke du finner en lege i verden som vil anbefale deg dette.

Er det sunt/usunt? Har nylig tatt blodprøver, så skal bli spennende og se hva resultatet blir. For diabetes pasienter er det hvertfall en mulig "kur" da glukosen kroppen trenger blir lagd av kroppen isteden for gjennom matinntak.[/quote]

Ahem. Hæ? Du tror du kan se på EN blodprøve om dette er et sunt kosthold eller ikke? Og denne påstanden om at dette skal fungere for diabetespasienter må du ha tatt ut av løse lufta eller en av FB-gruppene som skryter av å representere "livets skole". Vet du i det hele tatt hva diabetes er?
Sist endret av SteadyEddie; 17. august 2018 kl. 23:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.