View Single Post
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ganske spesielt å dra de konklusjonene du gjør må jeg si. Hvorvidt denne dama virkelig er alvorlig syk vet vi faktisk ingenting om. Du hopper rett på hylekoret og kaller henne en svindler og en snylter. Og de tallene du trekker opp av hatten? 15-20K? Seriøst.

La fagfolk sette diagnose på folk og forsøk heller å lev ditt liv på best mulig måte å bry deg litt mindre om hva andre gjør.

Hva er syk nok til å få penger fra NAV? Den gangen hun er så deprimert at hun faktisk tar sitt eget liv? Eller forsøker du å dine meningsfeller å hjelpe henne utfor kanten med slike holdninger?

Tenk litt før dere lar dommen falle. Vi snakker om ei syk dame. Som tross alt har kun grunnskole. Som kanskje ikke var helt klar når hun skrev det blogg innlegget. La fagfolk sette diagnose og la de som trenger det få den hjelpen de behøver uten å få lagt ekstra sten til byrden av folk som MÅ hyle snylter etter alle som ikke er lik oss selv.
Vis hele sitatet...
Riktig det at vi ikke vet om denne dama er syk, MEN hun viser ikke til mye innsattsvilje for å endre situasjonen sin. Hun sier at hun "må" på kurs, jeg sier at hun er så heldig å få lov til å gå på kurs. Ingenting blir bedre av å føle seg unyttig, kursing, meldinger, timer til psykolog og arbeidstreening burde være et absoLUTT minimum for personer med depresjon og angst - Det eneste som hjelper er å utfordre seg selv, men denne jenta har nok vært i krybba for lenge allerede.

Sitat av Byadinajb Vis innlegg
carmex: en ting er å ha en periode der du er deppa. tøft ja, men prøv å ha deppa hverdager hver bidige dag fylt med angst og andre problemer , i flere år!

noen ganger kunne jeg bare ønske slike som deg byttet liv med folk som meg, bare for å kunne forstå.
Vis hele sitatet...
Jup, jeg prøvde det. vet du hva som hjalp meg? Utfordringer. Absolutt ikke alt på en gang, det må skje gradvis og på en komfortabel måte, men jeg gareanterer deg at hvis du får en jobb, kanskje en dag i uka til å begynne med, så blir alt FORT mye bedre. Bare deet å føle seg nytting er enorm hjelp.