View Single Post
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
En ting som ikke nevnes her er at det er store fordeler ved at pengespill er regulert. Mange barns lommepenger ble spilt bort på den lokale kiosken mens innehaveren ikke så (eller "ikke så"). Dette er en av inngangsportene som spilleavhengige trekker frem, blant annet i artikkelen her. Regulering av pengespill, og dermed også at man moderniserte spilleautomatene så man kan fange opp brukere med problematisk spillemønster, ser jeg som utelukkende positivt
Vis hele sitatet...

Jeg var en av disse! Det var ei knøttliten forlatt hytte som skulle rives nærme der jeg bodde, fordi at de skulle bygge hus der istedenfor. Det var ei hytte jeg og mine venner synes det var leit skulle bli fjernet (pluss vi var lei av gravemaskin-støy hele dagen så nær vi bodde, pluss konstruksjonen ødela for en snarvei vi brukte ofte).

Jeg eller vi (jeg husker ikke om det bare var meg som fikk dette for meg) fikk det for oss at sålenge vi vant griseflaks makspremien på 10000 kroner og brukte dette som forhandlingsmiddel mot disse store stygge gravemaskinulvene, at de skulle la hytta stå i fred. Jeg tror jeg spilte bort 800 kr helt forgjeves.....

Tror jeg var 7 eller 8 år den gang...
Dette var jo faktisk ved Norsk tipping da. Men det ble vel forbudt for mindreårige å kjøpe flakslodd for ca. ti år siden nå.
Sist endret av KrølleBølleBrur; 21. januar 2023 kl. 12:30.