Tråd: Typisk norsk?
View Single Post
Hersketeknikk? Nei nå får du gi deg. Slik jeg leste det siste innlegget så følte jeg du tok dette personlig, noe det ikke var ment som og noe jeg føler jeg også klargjorde flere ganger. At jeg ba deg puste rolig var på ingen måte en hersketeknikk, det var kun for at du skulle skjønne at det ikke gikk på deg som person. Om jeg tok feil og misforstod, vel beklager da tok jeg feil.

Ja vi samhandler på en annen måte enn det jeg anser som optimalt, og jeg er en av dem. Her hjemme faller jeg rett tilbake til gamle mønstre og er akkurat like lukket som alle andre. Ikke er jeg typen til å være frempå når det gjelder å ta kontakt med fremmede heller så jeg inkluderer meg selv i dette i aller høyeste grad.

Hvordan kan du si at karakteristikken ikke stemmer? Vi kjøper oss gleder og smiler bredt mens vi forbruker, det føler jeg gjelder majoriteten av mine landsmenn og det gjelder også meg. Jeg reiser for med fly, har for høyt personlig forbruk og tenker ikke nok gjennom hvordan jeg kan redusere mitt miljøavtrykk. Og det føler jeg at jeg har til felles med svært mange nordmenn. Når en reiser i andre land så er smilet størst når de er rundt venner og familie. Det er bærekraftig livsstil.

helt greit du er uenig, det var jo derfor jeg svarte deg. For alt ditt første innlegg i tråden og de påfølgende var så milevis langt fra min oppfatning av nordmenn. Ingen av oss har fasiten, så det er ingen grunn til å bli sur eller frekk. Vi snakker tross alt om vår oppfatning.
Sist endret av random67489; 31. juli 2019 kl. 16:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.