View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Hva er det du trenger eksempler på? At det finnes onde mennesker som har begått gjentatte grusomme forbrytelser? Latterlig. Er ditt standpunkt da at det ikke finnes? "Alle mennesker er god på bunnen. Det finnes ikke ondskap. Gud er i oss alle" Regner med du bare skaper deg nå.
Vis hele sitatet...
Så finn eksempler da. Om alle mennesker er gode på bunnen har jeg fundert over, men ikke kommet til en konklusjon om. Det er et ganske så fundamentalt filosofisk spørsmål.

Du har tydeligvis kommet til en konklusjon, men det hele minner mer om lite gjennomtenkt snakk, og et ønske om å finne en enkel løsning på problemer.
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Jonta: Det sier de alle, det pussig det at alle blir gale så fort det er snakk om dødstraff.....
Vis hele sitatet...
Å la det være dine siste ord er heller ustrategisk mtp. å overleve. Det å si at alle gjør dette er helt sikkert nok en overdrivelse, men har du kilder som kan vise noe annet så kjør på.
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Ok, ja da var det jeg som uttalte meg litt feil.

Mener fortsatt at enkelte klarer vi oss fint uten. Om det koster eller ei, bedre å betale litt ekstra for å bli kvitt problemet.
Vis hele sitatet...
Haha, helomvending. Først skal vi bruke så lite penger som mulig på dem -> Løsning: Henrette dem.

Men når det viser seg at henrettelse er dyrere enn livslang forvaring, så skal vi likevel henrette dem -> Betaler litt ekstra for å bli kvitt dem.

Du ser hvor jeg vil hen? (Hint: Du vil ha dem henrettet uansett, og prøver å bruke kostnad som et argument)