View Single Post
Å være for dødsstraff og tortur (som også har blitt nevnt) er ikke annet enn forkastelig, og jeg blir deprimert når jeg ser at det finnes folk som har så lite innsikt at de kan være for dette.

Det finnes veldig, veldig mange gode argumenter mot dødsstraff, men egentlig er det så enkelt at det er tragisk: Folk bli uskyldig dømt. Det er et faktum, selv med det beste rettssystemet i verden. Å dømme en uskyldig til dødsstraff er utilgivelig, så selv om det er veldig liten sjanse for at det skjer, så ønsker jeg ikke å leve i et land hvor det er en mulighet.


Sitat av Srbija Vis innlegg
Jeg er for jeg , er drit lei av alle folk som enten dreper en eller dreper 10 stykker og tilslutt blir sett som psykisk syk og får behandling istedenfor å sitte i fengslet ! Drep dem
Vis hele sitatet...
Så en person som har blitt misbrukt igjennom barndommen, og vokser opp med å tro at vold er normalt, de skal ikke få noen behandling? For et fantastisk liv du vil at folk skal ha. "Har du hatt en ufattelig kjip oppvekst? Greit, da kan du få lov til å sitte i fengsel resten av ditt voksne liv." Forkastelig.

Det at vi har et rettsystem som fokuserer på behandling heller enn straff er en av grunnene til at vi har så lite kriminalitet her til lands. Men du vil vel kanskje heller ha et amerikansk system? Ja, la oss bare kaste folk i fengsel en stund og slippe dem ut uten at det har blitt gjort noe forsøk på å forandre årsaken til at de begikk lovbruddet. Det funker ikke i USA, hvorfor tror du det vil funke her?