Tråd: Selvmord
View Single Post
Jeg har vært deprimert i flere år, og fikk vite dette året at jeg har en slags type Bipolar lidelse, jeg har alt untatt de maniske periodene, og Mørketidsdepresjon.
Så jeg gikk i flere år deprimert uten noe hjelp. Tror at en dyp depresjon i flere år kan sammenlignes som å bli torturert, bare psykisk.

Jeg personlig synes ikke at personer som aldri har opplevd å ha vært langt nede skal begynne å snakke om hvor egoistisk og at selvmord ikke er en utvei.


Sitat av Susperia
Det er om å gjøre å få snudd dette synet på livet om, så man skjønner at å dø ikke nødvendigvis er det beste alternativ.
Vis hele sitatet...
Er man suicidal så er det veldig kjeldent at de faktisk ser et lys i tunnelen, og da ikke skjønner hvorfor de skal leve et liv som man ikke kan nyte. Og da kan selvmord virke ganske fristende.

Personlig vil jeg si at man bestemmer selv hva man gjør, så lenge man ikke er en sånn som skal ta en masse folk med seg i graven.
Om man har Bipolar L. og da velger å ta sitt liv pga det, så synes jeg det er greit, samme om man sliter med en dyp depresjon, men da er ikke selvmord et bra alternativ, man burde prøve ut alle former for terapi og medesiner før man i det heletatt begynner å vurdere selvmord.
Men sånne fjortiser som tar selvmord pga de er sinte og skal straffe noen synes jeg bare er patetisk og trist rett og slett.

My two cents fra en som har prøvd å ta livet sitt 2 ganger.