View Single Post
Sitat av mentalmelt
Jeg har da ikke sagt at man skal gå for hverken det ene eller det andre, men jeg liker ikke at sånne som deg romantiserer disse produktene bare fordi du ikke kan bli straffeforfulgt pga dem, og forkaster alle baksidene.
Vis hele sitatet...
Nå harr jeg ikke forkastet baksidene. Jeg forkastet narkotika. Jeg trakk frem fordelene med Legals. At jeg ikke nevnte at det er baksider med legals var ikke tilfeldig nei, men jo, de har jo selfølgelig det også. Hvis man ikke forstår dette så bør man holde seg unna. Fremdeles mener jeg at baksidene ved narkotika er mye større. Men dette må man jo veie på selv. Hva syns man er verst? Lovlig eller ulovlig? Fengsel eller ikke?

Sitat av mentalmelt
Å slippe å være en del av et illegalg dopmarked er selvfølgelig kjempebra, og det er vel også den eneste reelle +siden ved å bruke legal highs. Når det kommer til renheten på illegale rusmidler så må man naturligvis være like kritisk til kildene sine som med alt annet, og unngå ting man ikke er trygg på. Det er jo et ansvar enhver må ta for seg selv.
Vis hele sitatet...
Korrekt, det er ens eget annsvar, men, jeg tviler på at de fleste tenker på dette når de kjøper dop, desutten er det vel ikke noe alternativ i de fleste sammenhenger. I tillegg til dette er det enklere å lyve i en buisness uten oversikt eller kontrolører.

Sitat av mentalmelt
Nå er vel ikke akkurat poenget å få en effekt som er så sterk som mulig, men å få en med litt rafinerte karaktertrekk, og som på en eller annen måte føles clean og bra. Visse rusmidler er kjemisk sett mer "sofistikerte" enn andre i måten de fungerer fungerer på hjernen, ofte fordi de har et nært slektskap til våre naturlige nevrotransmittere. Dette kan man ikke påstå at skitne blandinger av tilfeldige urter har, og hvis du hadde visst litt om dopkjemi så tror jeg du hadde forstått poenget.
Vis hele sitatet...
Dopkjemi er noe jeg forstår. Kanksje ikke like godt som deg, men jeg kan min del om nevrotransmitorer og hvoran det hele henger i hop. Jeg forstå det du mener med motstridene signaler og "skitten" rus, men mange legal highs har rimlig jevne og rene rustrekk, og mange har blannede. Kommer ann på hva man velger, men narkotika er vel kanskje litt mer karakteristisk i rustrekkene ja. Der har du delvis rett altså.

Sitat av mentalmelt
Men ja, jeg er enig i at jeg vinklet dette i en noe negativ retning =) og det var også min hensikt. Folk kommer vel til å bruke legal highs-mixer uansett hva jeg sier, så jeg synes det er viktig å gi dem litt andre perspektiver på saken enn alt det over-positive bullshit som florerer over alt på nettet..

Og jeg har jo også påpekt at jeg ikke mener alt er farlig og bør unngås, men derimot at man bør være ektra forsiktig med ting man ikke vet hvordan fungerer..
Vis hele sitatet...
Det er mye positivt som blir sagt, mye negativt, mye sant og mye usant. Man må selv velge hva man putter i seg, og man må etter min mening ALLTID undersøke hva man putter i kroppen, og ikke ta alt for god fisk. Mye som er farlig og bør unngås, ikke så mye som er ufarlig. Man får sette opp ligningen selv og vurdere.