View Single Post
Siden denne tråden nå er i gang, creds til mentalmelt, vil jeg legge til noen få ord.

Jeg mener ikke å moralisere her, men for all del, ved bruk av legal highs, vis aktsomhet!
Disse "stoffene" er som regel svært dårlig dokumentert, mange ganger oppgir ikke produsenten en gang hovedingrediensene i produktet. Mange kombinasjoner innen legal highs, og andre rusmidler for den saks skyld, kan være svært farlige. Å kombinere legal highs sammen, eller med andre (gjerne sterkere) rusmidler er noe jeg personlig fraråder dere fra å gjøre.

Eksempler på kombinasjoner som kan være farlige nevner jeg litt om her (se bort ifra at jeg var litt hissig i øyeblikket ), ellers vil jeg også si at det finnes en del informasjon, men som oftest ikke god nok, om urter og research chemicals på erowid. Da blir jo gjerne bruk av legal highs ennå mer "russisk rulett" enn ved bruk av sterke hallusinogener.

Dette gjelder for det meste det som mentalmelt her har indirekte definert som "legal highs"; blandingsstoffer av urter og shit. Stoffer som Kratom, Salvia Divinorum og LSA er nå ganske bra dokumentert, og gjerne mye tryggere å bruke/kombinere med andre stoffer enn de fleste andre legal highs. Dette betyr ikke at jeg oppfordrer til verken bruk eller kombinasjon av stoffer.

At ting er kategorisert som legal highs betyr heller ikke at de er lovlige i Norge. De inneholder som regel reseptbelagte urter, evt. urter som er på legemiddellisten. Da må dere passe på hvor dere bestiller fra om dere vil garantere at det kommer (lovlig) gjennom tollen. Les gjerne litt her om den saken.

Til syvende og sist så blir du ikke mindre "narkis" av å bruke legal highs enn "ekte" narkotika, kun igjennom lovens smale øyne.
Sist endret av random25880; 18. februar 2008 kl. 23:57. Grunn: litt mer objektive ordvalg kanskje...