View Single Post
har ikke orket å lese alle inleggene, er seint og jeg er trøtt Så godt mulig dette er nevnt før.
MEN:

Jeg tror at folk som velger yrkesfag er personer som er lei/har dårlige forutsetninger for å kunne fullføre i utgangspunktet. Hvorfor dropper ikke folk ut fra almenn-fag, jo fordi de som søker almennfag ser på denne linja som noe de vil/trenger, ikke noe for å fylle tiden med.
Da jeg gikk yrkesfag droppet halvparten ut, og gjenngangeren var at de var lei skolen. De ble litt sjokkert over at det faktisk var vanlig skolearbeid på yrkesfagene også.
Tror ikke folk regner med at det er norsk, matte, naturfag++ i yrkesfagene på samme måte som de er vant med fra tidligere skolegang, men det er det.
Det jeg har fått med meg er at de som velger yrkesfag faktsisk ser etter en kjapp utvei fra skolen, og en jobb der de kan sløve litt rundt i. Når da dette da ikke er sånn verden fungerer så tror jeg mange blir tatt på senga og bare gir opp. Kall det latskap, kall det dårlig system, dårlige foreldre, whatever.. Men jeg mener da at hvis kidsa faktsisk hadde hatt et lite ønske om å bli noe, gjøre noe med livet, så hadde de klart det på egenhånd uten å bli dullet med av noen.

Shit ser at denne posten kanskje er litt lang, og mulig litt forpestet med mine sene tanker, forstå det den som kan God natt