View Single Post
Vel, for å si det sånn, avhengighet suger balle. Våkne opp, ta den deilige første snusen for dagen, for det er den eneste snusen du kjenner noe særlig effekt av, selv om du gjerne peller i deg en hel del fler gjennom dagen og kanskje tar en røyk eller to, eventuelt gjør det omvendte og tar den første røyken i stedet for snusen. Så er det to forskjellige reseptbelagte legemidler med rød trekant bare for å fungere, ikke at snus er noe gateway drug per se, men det er hverdagen min per i dag, kanskje har jeg en genetisk predisposisjon til avhengighet, kanskje har du det ikke.

Festrøyking/snusing er dog virkelig digg. Hvis du klarer å stå i mot fristelsen til å ta en snus når det ikke er noen anledning, når du bare føler deg litt stressa og tenker at her kunne jammen en snus eller røyk retta opp ting, da er det ingen fare. Det var sånn jeg endte opp med å begynne å snuse og røyke fast i voksen alder, mye stress og jeg tenkte, det er ikke noe farlig å ta en ekstra, det blir chill, så ble det flere per dag og så videre. Men kjenner mange som aldri røyker/snuser utenom på fest, så det går absolutt an. Men nå er jeg som sagt avhengig av sterkere stoffer, så kanskje er jeg mer disponert for å bli avhengig enn andre.

Når det gjelder ekstra sterk snus. Min første snus var en ekstra sterk i voksen alder, fikk den av en kompis som snusa konstant, sov til og med med snus under leppa. Jeg kjente meg ganske digg i cirka ti minutter, litt småsvimmel men kunne fint stå på beina. Etterpå satt jeg bare på bussen og kjente på den rare sviende følelsen av snusen under leppa, en svie du fort blir vant til og ikke merker om du begynner fast. Så skal du først prøve, etter min erfaring er det ikke noe problem å ta en ekstra sterk, bare spytt den ut om du begynner å føle deg uvel. Snus er mer slow-release nikotin i forhold til en sigarett, så du går ikke i bakken med en gang av nikotinsjokk akkurat, følelsen bygger seg opp over noen minutter.
Sist endret av panopticon; 9. desember 2014 kl. 22:56.