View Single Post
Sitat av cannabis-norge Vis innlegg
Er du sykemeldt så er du sykemeldt, ferdig snakka.. Høres ut som en luring han sjefen din!
Vis hele sitatet...
Det er ikke alltid så enkelt. Arbeidsgivere kan faktisk bestride en sykemelding. Når det gjelder ts sykemelding så regner jeg med at legen har gode grunner for å sykemelde ts, at det finnes noe i historikken som gjør at det er blitt skrevet ut 21 dagers sykemelding. Så lang sykemelding i forbindelse med foreldres død er uvanlig, men her må en nesten anta at det ligger mer bak enn det som er kommet frem.

Om arbeidsgiver faktisk nekter å godta en reell sykemelding, da ville jeg personlig ha funnet en ny jobb. For det må vel sees på som rimelig ugreit fra sjefens side, og vil for meg stå som en indikator på at fremtiden i den bedriften kan bli veldig slitsom.

Det er jo uansett sjefens oppgave å sørge for at han får nok ansatte til at hjulene går rundt. Om det blir krise ved 1 sykemelding så er det kanskje sjefen som ikke gjør jobben sin. Da er det på tide å inn ringevikarer og ekstra ansatte som kan steppe inn på kort varsel.