View Single Post
Stemmer 'nei' her.

Det må finnes en grense for hvor langt sammfunnet skal tilpasse seg selv-identifiseringen til hver enkelt person.
Som nevnt tidligere vil dette kunne bli tungvint i flere situasjoner,
og slik jeg ser det så er hver krone og hvert minutt brukt på dette i offentlig eller formell sammenheng bortkastet.

Man kan ikke lyve på offentlige dokumenter bare for å føle seg bedre.
Uansett om jeg "føler meg" 2 meter høy så kan jeg ikke skrive det i passet mitt
dersom jeg bare er 1,80.
Om jeg bryter loven og politiet skal sende ut en etterlysning basert på mine registrerte personalia så bør jo disse stemme så godt som mulig.
Medisinsk og byråkratisk blir det også komplikasjoner, noe flere andre allerede har nevnt som eksempler.

Kort sagt, det er én ting at man ikke klarer godta at man er som man er, men å begynne å kreve ressurser fra andre for å støtte sin egen selv-realisering er ganske frekt.
Jeg har f.eks. ingen intensjon om å betale for noens kjønnsskifte operasjon - like lite som jeg akter å betale for vektreduksjon eller botox for en fremmed bare så de kan føle seg bedre fordi de ser mer ut slik som de fantaserer om å gjøre.

Et tiltak som denne tråden foreslår faller alt for nær noe slikt ettersom det ville medført en kostnad for sammfunnet generelt - ressurser som kunne vært brukt på andre ting. Jeg har f.eks. en venn som nylig fikk etterbetalt en sykdomsstønad fra NAV som han skulle hatt siden 2006.
Så langt henger de etter nå i dag. Så skal de (og samtlige andre offentlige instanser) liksom lage enda mer rot for noe så fjollete som det her?
Ja, da kommer de a-jour rundt samme tid som sola slukner.

Uansett hvor dypt dette sitter psykisk så er det til syvende og sist snakk om noe fysisk. Når et skjema spør "hun eller han?" så spør de rett og slett om du har ut-eller innovertiss. Ikke hvordan du føler deg. Da skylder du sammfunnet å være medgjørlig og krysse av det som sammsvarer med dine medisinske journaler uten å lage et sabla styr om det. Om ikke annet bare for å få fortgang på ting så byråkratiet kan gå så "glatt" som mulig - både for deg og alle andre.
Sist endret av Neptunia; 16. oktober 2015 kl. 16:50.