View Single Post
Bra tiltak xtapo. Godt å se dem betaler deg for en grunn på jobben din haha.

Absolutt en god tilnærming til emnet denne fyren har. Men jeg kan ikke helt se at han gjør noe annet enn å bruke mer tørre og vitenskapelige ord om fenomenet enn andre. "Et eksotisk avvik i hjernens perseptuelle mekanismer" er jo bare en annen måte å si "Endret bevissthetstilstand".

Jeg er under den oppfatning at et hvilket som helst objekt, abstrakt eller konkret, som blir behandlet som en levende entitet vil oppføre seg som en levende entitet, så det er klart man lett kan bli lurt her. Men når det gjelder de visuelle hallusinasjonene så er jeg helt enig i at de ikke er fysisk virkelige eller noe slags for for astral-vesner. Derimot tror jeg at det visuelle utrykket i opplevelsen er et språk. Et visuelt språk laget av en blanding av dine tanker og følelser og tankene og følelsene til den virkelige eller "høyere" deg. En slags indre samtale med den delen av deg som er den samme nå som da du ble født som når du skal dø. Den delen av deg som lever mer i følelsene enn i tankene og mer i evigheten enn i det dualistiske universet.

Så lenge man gjennom DMT hallusinasjoner og bevissthetstilstander har tilgang på informasjon som er utilgjengelig under normal bevissthet så er det jo ihvertfall på et plan av hva "selvet" er, en kommunikasjon med noe utenfor deg selv. Jeg kan godt tenke meg at de ikkebevisste delene av hjernen som f.eks. kontrollerer organmotorikk eller justerer kroppens hormonratioer har sine egne autonome bevisstheter, selv om de er en del av samme organisme som oss.
Egentlig er jo hver celle i kroppen vår regnet som en separat eukaryotisk celle som jobber i sammarbeid med alle andre celler i kroppen for å generere organismen Homo Sapiens. Det er mye kommunikasjon som foregår inne i skrottene våre vi aldri er klar over.
Og det at vi ikke er i nærheten av å forstå hvordan vi egentlig har en bevisst opplevelse av noenting i det hele tatt gjør jo ikke DMT-flashet til en lettere nøtt å knekke.

Det eneste jeg kan si sikkert for min egen del er vel at DMT opplevelsen er IKKE ren kaos uten noen reel mening bak, og det er heller IKKE noe man kan kontrollere og styre som man vil. Ja, man kan styre opplevelsen litt, men det føles mer som om man telepatisk ber noen andre om å justere på den og deretter får innvilget eller avvist ønsket sitt enn at man faktisk manipulerer hallusinasjonene og budskapet selv. Its a transmition wrapped inside a game.