View Single Post
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Nesten all narkotika bruk er som regel knyttet til angst, depresjoner eller rett og slett bare nysgjerrighet og kjedsomhet noen ganger.
Lureste er nok å starte i små steps for så å kunne se mål i små ting, men ting som faktisk betyr mye i ned perioden.
Finn noe annet som gir deg glede, kanskje kan det blir en motivasjon til en videre hobby du vil bli god og få mestringsfølelse på.
Men det tar tid å lete, det er en vanskelig og frustrerende periode for å finne hva man ellers kan bli glad av i livet utenom rus.

Men det spørs jo helt på åssen typer bruker man dog også er. Les deg opp litt! Finn den du vil være. Eller skap deg din egen og lat som livet bare er et spill. Frykt og angst er første vei for mange inn til rusporten, enten det måtte være legemidler eller narkotika fra gaten.
Vis hele sitatet...
Det er riktig som du skriver, men dersom den nye hobbyen blir en passiv aktivitet dvs. stillesittende hobby, så kommer han nok ingen vei. Angsten min begynte faktisk da jeg gikk fra fysisk arbeid til å begynne i en fabrikk der jeg satt med en maskin hele dagen. Når jeg begynte med Yoga og å være i fysisk aktivitet mesteparten av dagen forsvant problemene langsomt. Verdens beste medisin.

En god ide kan være å skaffe seg et bra kamera og ta bilder i naturen som man legger ut på nettet osv. Da kombinerer man noe spennende med fysisk aktivitet.