View Single Post
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Ja. Dette var hovedmålet fra dag 1. Lage en vaksine som gjør at vårt helsevesen ikke kneler. At de forhindret videre smitte er og har alltid vært å regne som en bonus hvis det var tilfelle. Når pandemien startet ville vi se oss fornøyd med en effektivitet på 50% +. 87% er en seier for vitenskapen med tanke på hvor raskt dette har skjedd.

Jeg ser at de fleste har gitt opp videre diskusjon. Vi får enes om å være uenige.

Ønsker deg lykke til videre og så får vi satse på for din del at du ikke havner på covidatemyface på Reddit.
Vis hele sitatet...
Ja og det målet har vi nådd for lengst? Ja, det er jo der retorikken ligger. Jeg er ikke utenlandsk heller og utenlandske er de som dominerer statistikk her til lands, sannsynligvis i andre land også. Så der er jo allerede mine sjangser lave, i tillegg til hvor lav den ellers er. Det at det er tilfeller hos andre motbeviser ingenting, når de aller fleste klarer covid helt fint. Men den statistikken er selvfølgelig helt feil også

Jeg linket oppe her til artikler som nettopp forteller at vi på ingen måte er ferdig, og ytterlige doser og piller må til. Medier elsker å fortelle om smitte antall samtidig som ganske få har dødd av covid selv før vaksinene her til lands.

Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Igjen? Hvor vanskelig er det egentlig for deg å forstå dette?!? Altså hvis vi nå sier det er 87 % beskyttelse, så betyr det at nesten alle de som blir syke, får noe som minner om en forkjølelse.
På sykehus der dem hadde mange 10-talls innleggelser daglig, av mennesker med alvorlig COVID19. Så er det ekstremt sjeldent at de som blir innlagt nå er vaksinerte.
Det er faktsik snakk omtrent 1 av 1 000 000 av vaksinerte, som trenger sykehusinnleggelse i USA, og der har dem brukt av alle typer vaksiner dem har fått kloa i. Det er snakk om noen få hundrede totalt i USA. Mens det i USA er ca. 3 av 100 smittede, som dør i USA, hvis de ikke får antistoffbehandling tilstrekkelig tidlig. Samtidig som en nå ser en økning av innleggelser av uvaksinerte. Dette ser en særlig på steder, der det er en stor %-andel av befolkningen, som ikke er vaksinert.

Se heller på denne, og la disse tolke dataene for deg. For det klarer du tydeligvis ikke alene.
https://www.youtube.com/watch?v=73KWHPsw-ag
Vis hele sitatet...
Hvorfor linker du en youtube video? Jeg argumenterer for at vaksinen ikke er særlig effektiv, som bygges opp av islandsk data blandt annet og nå nettopp nye data også. Det er jo flere anerkjente virologer og forskere som også har talt i mot både vaksine og covid. Så det er jo ikke slik at begge sider ikke har talere. CDC tester ikke vaksinerte særlig og derfor kan dem ikke påstå uvaksinerte står for de meste av innleggelser. Hvor mange ganger må jeg gjenta meg selv. Antall innleggelser generelt er svært lave, men smitten er høy. Som i og for seg er uinteressant når dødsfall er lavt. Hvordan gir det egentlig logisk mening at dem bringer tilbake Y mandatet for å forhindre at X skjer samtidig som dem forteller at X ikke skjer?.
Sist endret av Quakecry; 30. juli 2021 kl. 19:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.