View Single Post
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Elsker det argumentet der og jeg har lest det maaaange plasser.

Vaksina er tvunget, du må i karantene i 3 dager, får ikke dra til utlandet, dra til sverige, dra i noen type "eventer" eller begivenheter. Det er rettigheter jeg hadde i 2019 og ikke nå, men om jeg tar vaksina og viser fram covid-passet mitt så er det null stress joggedress.

er det ikke tvang?


Jeg svarer på resten i morgen, skal på jobb klokka 5 så. gleder meg til å lese hva du har skrevet.
Vis hele sitatet...
Å dra til ulike utland er i en særstilling, der har land allerede rett til å kreve både det ene og det andre, inkludert vaksiner, eller bare nekte deg. Det er ikke noe nytt.

Når det gjelder goder i samfunnet så har jeg tidligere tatt til orde for å være restriktiv med vaksinepass. Likevel: Slik det er nå, er sosial distansering utgangspunktet for alle. Slik har det vært en stund. Å bli vaksinert gir muligheten til å slippe opp litt tidligere, men det at vi vaksinerer oss gjør at også du kan få tilbake de rettighetene ganske snart. Det er av praktiske grunner stor variasjon i hvor raskt folk får vaksinen, så det er ikke bare antivaxxere som må finne seg i å vente bittelitt på grønn status. Du kan også velge å teste deg før det du vil delta på, og bli like grønn som meg. Dette er noe helt annet enn om vi hadde et samfunn der alle i utgangspunktet har fullt av retter som de få som nekter vaksinen ikke har tilgang til, og lever i et slags permanent utenforskap som untouchables.

Jeg mener også det er galt om private aktører skal ha anledning til å bestemme hvem som skal og ikke skal få bruke tjenestene deres, basert på privat helseinformasjon. Slik er det jo heller ikke.

Jeg er altså enig i at det er en gråsone mellom frivillig og "frivillig", men sånn det er nå er det helt absurd å snakke om en tvang. Det er snakk om å utsette bittelitt den gjenåpningen vi andre sørger for at du snart får.

Jeg brukte forresten ganske mye tid på å svare saklig på usikkerheten du gav inntrykk av å ha i innlegget ditt, men det kunne jeg visst spart meg. Virker ikke som du var så interessert i en reell diskusjon. Jaja, kanskje noen andre leser det, som faktisk er åpen for innspill.

Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg vet jeg ikke trenger å lese her men jeg klarer ikke la vær. Denne tråden synes jeg bør stenges siden den er blitt en eneste stor sirkelrunk av folk som ikke leser noe av det som har blitt skrevet, kommer med samme dumme «argumenter» for å ikke ta den. For så å bli fullstendig avkledt. Er det ikke nok nå? Gjentagelser på gjentagelser hele tiden.
Vis hele sitatet...
Uenig. Dette er misinformasjon jeg synes er viktig at blir besvart om og om igjen. Selv om det er litt kjedelig. De som sprer BS får man sjelden overtalt, men andre leser.
Sist endret av *pi; 30. juli 2021 kl. 00:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.