View Single Post
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Jeg vil som sagt ikke gå noe mer i detaljer, annet enn at jeg pr.dags dato ikke ønsker å la meg vaksinere på bakgrunn av hva jeg vet om min egen kropp og hvor lite jeg vet om vaksinen(e) og Covid.
Vis hele sitatet...
Du trenger Ikke forklare noe ting for min del. Selv om du ikke er i en definert risikogruppe hverken for vaksinebivirkninger eller Covid19, så gir det helt mening å være føre var med begge to hvis kroppen har vært gjennom store påkjenninger man ikke helt vet effekten av. Dette er jo en av hovedgrunnene til at vi som er friske bør stille opp.

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Her er jeg igjen ja. Jeg er klar over hva artikkelen sier, men man må være like forsiktig rundt en vaksinert som uvaksinert om en redd for smitte.
Vis hele sitatet...
Nei, du må ikke det, om du legger noe som minner om en rasjonell risikovurdering til grunn. Det er ikke like risikabelt å være rundt en vaksinert som en uvaksinert, så du trenger ikke å være like forsiktig.

The change in guidance was driven by the delta variant's higher transmissibility and new evidence from the CDC that in rare cases, fully vaccinated individuals who get infected with the variant can spread the virus just as easily as unvaccinated people.
Vis hele sitatet...
Mener du generelt at man må være akkurat like forsiktig med farer som inntreffer sjelden enn med farer som inntreffer ofte? Eller er det bare akkurat når det gjelder denne vaksinen du tenker sånn?

Jeg skjønner egentlig ikke hva du argumenter i mot, jeg bare sier at en vaksinert kan enda få viruset, og det er ikke mangel på tilfeller hvor det har skjedd.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med "ikke mangel på"? Det har skjedd ja, mye som er sjeldent har skjedd. Hvor ofte skjer det? Se, det har vi en del tall på etterhvert. De har du fått presentert før, men du velger å hoppe bukk over dem og heller gå etter magefølelsen om at det er "mange".

Det har hele tiden blitt fortalt at vaksinen reduserer symptomer, ikke gjøre sjangsen for å få virusen omtrent på null.
Vis hele sitatet...
Du har også fått forklart nøyaktig hvorfor dette var det som ble kommunisert i starten, og hvordan kunnskapen har utviklet. Du driter i det. Du driter i fakta, rett og slett. Enten det, ellers kan du ikke lese. Hva får du ut av å spre misforståelser? Er det for å rettferdiggjøre at du ikke vil vaksinere deg? Det er bare å ikke gjøre det, du trenger ikke freaks samlede velsignelse for å ta det valget.

Hvordan mener du vaksinen skal brenne viruset ut når det kan mutere i vaksinerte, og det er massevis av fattige land hvor dem aldri får vaksinert hele befolkninga. Da må vi i så fall ha stengte grenser lenge.
Vis hele sitatet...
Uten vaksinering i fattige land så forsvinner det neppe, men vi kan holde det nede her. Det kan hende vi må fortsette å vaksinere mot ulike varianter, som med influensa, og det kan hende vi må leve med en viss risiko. Men vi holder faktisk nede en hel del sykdommer med vaksine i Norge. Disse gir stort sett heller ikke total beskyttelse, men et virus må ha et reproduksjonstall over 1 for å kunne fortsette en epidemi.
Sist endret av *pi; 29. juli 2021 kl. 01:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.