Tråd: Pride/FRI
View Single Post
Sitat av Broderbeta Vis innlegg
Har SÅ mye jeg lurer på her. Er forvirret og kvalm.
Vis hele sitatet...
Det var da voldsomt.

Sitat av Broderbeta Vis innlegg
Hvor mange kjønn fins? Det bør vel være greit i 2021 at jenter leker med biler og gutter med dukker uten at vi gjør veldig stort utav det,
Vis hele sitatet...
Enkelt sagt er det tre. Kvinne, mann og intersex hvor det er store variasjoner innad. Kvinner og menn kan skilles ved at man har visse komponenter i kroppen, mens intersex har komponenter fra begge. Menn har testikler, kvinner har bryster og intersex kan ha litt begge, for å ta et litt flåsete eksempel.

Sitat av Broderbeta Vis innlegg
det forandrer ikke kjønnet dems? FRI skriver at envher persons selvopplevde kjønnsidentitet må respekteres, og at

FRI bruker ordene kjønnsbestemmende behandling og barn i samme setning. Hvordan finner et BARN ut at de er interkjønn?! Hvor gammelt er et barn som gir et informert samtykke vedrørende kjønnsbekreftende behandling?
Vis hele sitatet...
Tidligere har leger bare bestemt at de som blir født intersex er mann eller kvinne og har kunnet utføre kjønnskorrigerende operasjoner. At man ikke tar dette valget, og venter til personen selv og fagpersoner kan bistå istedenfor, bør ikke være kontroversielt? Det kan til og med tenkes personen foretrekker å bare være som den er - et valg man ville frarøvet barnet om man ikke ventet på en skikkelig vurdering. For øvrig er kjønnsdysfori eller kjønnsinkongruens ikke nødvendigvis relatert her.

At selvopplevd kjønnsidentitet skal respekteres, er da greit i ordnede former. Om en mann mener han er en dame og vil tituleres deretter, gjør det meg ikke noe å gjøre det. Det koster meg veldig lite. Det er litt som med religion - man kan helt fint være sivilisert med hverandre og si god jul/id, uten at man tror eller forstår helt hvorfor det er så viktig for personen. Det viktig er at man ikke ved enhver unnskyldning bruker tid på å angripe personens meninger om seg selv eller verden, så lenge de ikke skader noen. I alle fall frem til misjoneringen eventuelt starter, da får de forvente å bli møtt med motargumenter.

Sitat av Broderbeta Vis innlegg
Videre; FRI jobber for at alle skal få velge sin familie, så lenge alle har lyst. Mao. polygami med lik juridisk foreldrerett. Et barn kan ha 3 foreldre med 3 ulike kjønn, der alle er gift med hverandre og har lik foreldrerett (Sånn?). Har man lyst har man lov altså, men hva med barna?
Vis hele sitatet...
Jeg gidder ikke se youtube-videoen, men hva har det å si hvordan noen velger å leve så lenge de kan gi barna trygge rammer og oppdra dem skikkelig? Jeg er rimelig sikker på at folk i diverse samboerskap jeg ikke forstår, helt sikkert er kapable til å oppdra barn på en god måte. Akkurat som jeg vet mange som lever i monogame forhold er totalt upassende til det.

Sitat av Broderbeta Vis innlegg
Jeg kjenner mange homofile, men ingen interkjønn?
Vis hele sitatet...
Det er veldig få som fødes som intersex eller har kjønnsdysfori, så det er ikke veldig rart. For øvrig sliter jeg litt med relevansen - skal rikinger som bare kjenner mange i middelklassen benekte fattigdommens eksistens bare fordi de ikke kjenner noen fattige?