View Single Post
Sitat av Charger Vis innlegg
Off topic, men jeg kom til å tenke på hvordan det er for blinde å drømme. Ser du bilder i hodet ditt når du drømmer, eller er det andre sanseuttrykk som kommer frem? Skjønner selvsagt at hvis du er født blind ikke har noen forutsettning for å vite hvordan det er å drømme for seende, men regner med du skjønner hva jeg mener.
Vis hele sitatet...


Jeg drømmer med alle sansene mine, utenom syn, lukt, smak, osv. Jeg drømmer som om jeg skulle oppleve ting på ordentlig, drømmer jeg at jeg spiser så kjenner jeg hvordan maten kjennes ut, sitter jeg i berg og dalbane så føles det helt likt ut, og noen ganger føles alt bare jævlig rart som i at ting plutselig føles, kjennes, lukter og smaker heeelt annerledes enn det det vanligvis gjør. Og lyder da så klart, men å drømme for meg er som å være i en annen verden egentlig.

*pi, tror du og Freud hadde litt rett like vel jeg, kompis snakka nettopp om det samme som du sa, den kråka der var en vardøger på noe skikkelig dritt! For noe skikkelig dritt skjedde, beskrevet i en annen tråd, og nå skal jeg spise så det tar jeg ikke nå.