View Single Post
Sitat av knert1 Vis innlegg
Herre min hattifnatt... Hvorfor skal dette argumenteres voldsomt for alkoholsalg på bensinstasjon av spesielt høyre og FRP samme år som stortingsvalg, og aldri ellers? Dette har jo vært ved de to forrige regjeringsvalgene, og blir "bortglemt" hver gang de blir valgt/gjenvalgt. Nå har høyre hatt makta i 8 år, og hadde dette virkelig vært noe annet enn et salgstriks fra deres side hadde det blitt forandret for lengst. Når politiet klarer å involvere seg kraftig i debatten om legalisering er det rart vi ikke hører et pip når det skal selges alkohol på bensinstasjoner. Misforstå meg rett, jeg er ikke imot salg på bensinstasjoner med utvidede salgstider. Men veldig merkelig at politiet som tar trafikk grisealvorlig ikke bryr seg her. Du kan jo miste lappen for at veldig få prosenter av ruta har en liten flekk is i ett hjørne. Da burde det ha blitt ramaskrik hvor de langer ut mot Høyre hvert 4 år i og med at de velger å delta i politikk når det de føler for det.
Vis hele sitatet...
Det er jo ganske logisk mtp at det ikke er flertall for det på Stortinget, og det er Stortinget som bestemmer. På samme måte som at KrF ikke kan lastes for at de ikke har fått gjennomslag for sin politikk på alle områder, feks abort. Det er ikke flertall på Stortinget for den politikken, og de har vektet andre saker som viktigere å få flertall for i kompromisser. Det betyr jo ikke at de ikke hadde gjort det om de hadde hatt muligheten.