View Single Post
Lurer på om det er mulig å koble oppvaskmaskinen rett på varmt vann? Da slipper maskinen å varme opp vannet og jeg regner med det bare er en sensor som styrer oppvarming, slik at maskinen vil bare gå videre i programmet om vannet som fylles ved start holder rett temp? Dette vil jo spare masse tid. Når en vasker kjeleprogram så tror jeg lyset slåes av på maskinen etter 2t 40min.

Kunne sikkert kappet en god halvtime kanskje mer om maskinen ikke trengte varme opp inntaksvannet?

Har null peil på hvordan slike maskiner virker, jeg vare så i skapet at maskinen per idag er koblet til kaldt vann. Vil jeg spare tid på å bytte til varmtvann?



Og hva med vaskemaskina på badet? Er det mulig å koble en slags Y kobling til vaskemaskina med 2 kraner slik at jeg kan velge varmt eller kaldt vann? Feks 90 grader er jo selvsagt bare å kjøre inn varmt vann. Og sikkert også 60 grader, tror vannet som kommer ut springen er ca 65 el noe slikt.
Men noen grader over går sikkert fint. Tåler tøyet 60 så tåler det 65 også.
For meg ville det jo vært gull å fått kortet ned tiden det tar å kjøre en maskin med klær.

Som mange andre mannfolk så er jeg ikke flink til å vaske en maskin hver dag. Det blir gjerne 2-4 maskiner 2 ganer i uka. Og når man skal vaske flere maskiner etter hverandre så blir man jo fastlåst men man venter på at den skal stoppe. Ikke kan man stikke på byen og ikke være drita for da glemmer man jo hele vasken.

Vil det funke? Eller risikerer jeg å ødelegge noe?
Noen som jobbet som servicemann på vaskemaskiner eller oppvaskmaskiner og vet hvordan disse virker som kan svare?