View Single Post
Sitat av Dasset Vis innlegg
Hei, har lest en del tråder her inne angående rusrapporter osv.
Ikke fordi jeg bruker dette selv, foruten om alkohol på fest en gang i ny og ne, men fordi dette interresserer meg da jeg møter mye slikt i min jobb.

Som regel er det noen som dukker opp og forklarer at de kanskje har ett alkoholproblem; dette gjør meg litt nysgjerrig.

Jeg lurer rett og slett på;

- Hvor gamle er dere her inne som innrømmer at dere har alkoholproblem?
- Når startet dere med alkohol, og når innrømmet dere for dere selv at dere hadde ett problem?
-Har dere kommet dere ut av det, uten å bruke andre rusmidler?
-Er dere i jobb eller skole?

Er ikke snakk om å utlevere dere selv på ett kjempepersonlig plan, men jeg lurer bare på hvordan det ligger ann, rett og slett.
Vis hele sitatet...
Jeg er tidlig i tjueårene. Innrømmet vel ikke att jeg hadde ett problem de 2 første årene. Drakk veldig sporadisk fram til jeg var 18 år, før det drakk jeg lite. Men jeg ruset meg på mye annet rart fram til jeg fylt 18.

Etterhvert drakk jeg bare mer og mer. Men det er det siste året som det har sklidd helt ut. Med fysiskavhengighet til å gå i delir. Vært i delir og hatt påfølgende epileptiske anfall det siste året. Blitt mer og mer av sprit og vin siden jeg fylte 20.

Nå i det siste har jeg klart og røyke mer cannabis istedet for å drikke. Kunne ikke dette når jeg dannet ett problem med alkohol fordi jeg fikk panikkangst. Nå drikker jeg 1-3 ganger i uka, kan bli mer om jeg har mistet litt kontroll. Noen ganger blir jeg veldig full andre ganger våkner jeg fin på morgenen. De dagene jeg våkner veldig fyllesjuk er det ofte for vanskelig og ikke begynne å drikke igjen samme morgenen.

Jeg har ikke kommet ut av det enda vil jeg si. Men ting ser litt mer lysere ut nå. Men har altså da fått hjelp med cannabis. Får også beroligende for angst. Så det er lenge siden jeg har kjent på ordentlige abstinenser fra alkohol. Men har fortsatt ett stort rusproblem.

Har ikke vært i jobb eller skole siden jeg havnet ordentlig på flaska.

Dagene utartet seg oftest med at jeg gikk store deler av uka uten å drikke. Så kom fredag. Tok det som regel alt for langt enten fredag eller lørdag. For langt da mener jeg enten glattcelle eller være så å si sengeliggende 24 timer dagen derpå. Så drakk jeg foran pc'n resten av helga, dette kunne vare utover uka ala til onsdags morgenen. Hvor jeg da prøvde å rense kroppen og bli edru.

Men når man da begynner å drikke 2 dager etterpå og fortsetter samme regla, så kan kroppen etterhvert bli tolerant og gå i delirium om man drikker store nok mengder.

EDIT: Har forøvrig aldri skjønt meg på de alkoholikerne som klarer å drikke hver dag i år etter år, store mengder alkohol. Jeg er periodedranker. Jeg klarer rett og slett ikke å komme meg ut av sengen eller ut av leiligheten etterhvert. Blir så dårlig at det og klare å anskaffe seg alkohol eller få alkohol ned halsen blir så og si umulig. Dere som klarer og gå på jobb og leve ett normalt liv. De har et annet problem enn meg. Skjønner at mange som er alkoholikere etterhvert sjeldent drikker seg full, men drikker nok mengder til å holde seg oppe. Nok mengder for en alkoholiker er selvfølgelig veldig mye sprit.

Hils. Zionroad.
Sist endret av ZionRoad; 16. oktober 2013 kl. 21:20.