View Single Post
Trådstarter
431
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvor det her kommer fra eller hvor dere bor som har det slik. Stikk i strid med hva dere beskriver så går det mot mer kontinentale drikkevaner. Bare de siste åra har jo feks. ølinteresse og brygging tatt helt av. Mikrobryggerier popper opp over alt og folk bruker forskjellige øltyper for å bygge image/identitet. Problemet med å drikke en eller tre halvlitere om dagen er at de samme folkene ofte går på byen i helgene og drikker seg like fulle som før og da spretter plutselig totalkonsumet i været.
Hehe, jeg tar en 11år gammel post skrevet av en som da gikk på ungdomskolen med en klype salt.
Vis hele sitatet...
Jada, det går mot kontinentale drikkevaner også i Norge nå. Men vi er fortsatt ikke der. Jeg bor ikke i noen storby, og når man kommer inn i småbyene i Norge blir man sett på som alkoholiker dersom man drikker noen øl iløpet av ukedagene. Uansett om det er 1 eller 6, det har med å gjøre at alle kjenner alle eller vet hvem alle er, man har kanskje 3 butikker man handler i hvor de samme folkene bestandig er på jobb og legger merke til at du kanskje kjøper deg en six pack hver mandag.
Jada, vi skal holde oss for gode for sladder osv, men dette er realiteten i mange deler av Norge.

Diskusjon om dette kan du godt ta i en annen tråd dersom du ønsker å diskutere det vidre, jeg ønsker svar på de spm jeg har stilt i min første post.