View Single Post
Nei, du. Får du delirium av alkohol ville det vært mye verre, og jeg tror faktisk ikke du ville skrevet her. Har selv opplevd visse mennesker med psykose av alkohol og de blir helt sprø, rett og slett. Tror at andre (ekskone) la avrevne dukkehoder og delene av bein og armer rundt på bakken og i trærne rundt huset hans. Hang opp hengeløkke utenfor dørstokken hennes og gud vet hva han holdt på med ellers. Husker ikke alt men tro du meg, er du i alkoholdelirium vil du få en så kraftig virkelighetsbrist at du kan tro hva som helst. Man vil kunne få auditore og visuelle hallusinasjoner samt vranforestillinger. Mareritt, feber og andre symptomer. Ja, det kan bli så ille at man kan få visjoner om f.eks insekter, slanger, rotter og så videre men dette varierer fra person til person. Alkohol kan faktisk være fatalt og dødelig om man ikke passer seg, og får abstinenser til helvete. Anebfaler deg å roe ned bruken på substanser. 500mg MDMA er faktisk en smule for mye også med mindre du liker å svi av signalsubstansene i nervesystemet. MDMA virker jo på både hormonet Oksytocin, kjent som «velvære-hormonet», og også assosiert med kjærlighet og sosiale interaksjoner. Dette produseres i hypothalamusen i hjernen og har effekt i hjernen samt resten av kroppen. Transmittersubstansen serotonin er viktig (antas) for regulering av kroppstemperatur, humør, søvn, oppkast, seksualitet og appetitt. Lave mengder av serotonin kan være årsaken til blant annet klinisk depresjon, migrene, tinnitus, fibromyalgi, bipolar lidelse, tvangslidelser og angstlidelser. Pass på kroppen din, det er ditt verktøy og du får så vidt jeg vet bare en sjanse til å utnytte det du har.

Nå er det på tide å stoppe før det blir verre, tenker jeg. Gå til legen din så fort du har mulighet, og forklar problemet. Ellers er lyrica og visse benzodiazepiner (da gjern sobril, faktisk) en hjelpende hånd mot abstinenser. Men husk at vi på freak bare er privatpersoner, og kildekritikk er viktig. Dobbeltsjekkk gjerne tre ganger før du gjør deg opp en mening. Trist at folk generelt ikke er klar over konsekvensene av hard drikking. Det går virkelig utover hjernen og dens funksjoner. Det vil du klart og tydelig merke om du fortsetter. Ta deg en lang pause, og kom deg på beina.
Sist endret av Lucy In The Sky; 19. september 2013 kl. 10:39.