View Single Post
Heisann

Denne tråden begynner å bli ganske så lang og etterhvert litt rotete kanskje. Lurer derfor på litt vedrørende oppsett med bare Unifi utstyr og om det vil gå eller om jeg må ha meg en edgerouter.

Har i dag en FMG boks jeg vil bort med, mest fordi det er enda en boks mindre enn noe annet egentlig, den står jo bare i bridge-modus og gjør ikke noe ut av seg sånn det er nå.

Ønsker å koble fiberet jeg har rett inn i en unifi switch med SFP fra samme selskap. Sette opp egne VLAN for tv (101) og internett (102) hvor jeg skrur opå IGMP-snooping på tv-vlan'et. Internett vlanet går så rett bort mot USG-pro som vil håndtere internett for meg og spre det tilbake igjen på et eget vlan til resten av utstyret mitt. Trådløse aksesspunkter, klienter osv..

Er det slik at jeg må spoofe MAC adressen til FMG'en min for å få dette til? Og vil det da holde med å gjøre det på WAN porten til USG'en? Eller skal det være ett interface med en mac adresse som tar imot begge vlan?

Fungerer ikke tv etter at jeg har lekt meg tror jeg det blir krise i heimen så det er veldig viktig at dette fungerer..

Legger ved tegning som vil vise kablingen men uten vlan tagging.

Ser jeg ikke klarte å få lagt ved bilde og tiden for å redigere forrige post har gått ut. beklager rotet men her kommer det.
Har ikke notert klienter da det vil bli et enda rot men nå fikk jeg notert vlan og..

Sist endret av Veggen; 21. august 2019 kl. 23:58. Grunn: Dobbelpost