View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Ikke spør om råd for å kalle de svarene for dømmende

Barnverent er ikke så ille.

Som hane n som skriver om den tyrkiske familien. Ingen barn har blitt flyttet fordi han kjefter på barna. Barnevernet her sier jo også at kjefting og grenser er viktig og at det er helt normalt så ikke tro på aøø kritikk av barnevernet.

Mitt møte med barnværnet har vært fullt av gjensidige respekt. Har selv valgt hva slags hjelp og kurs vi har vært interessert i.

I forhold til barnet er det viktig at mor er ærlig om inntak av alkohol og dus i svangerskapet.

Normal sett blir man spurt ca 10x eller mer ile svangerskapet om rusbruk under svangerskapet. Tror nok ikke det er uten grunn.
. Forstår det er skummelt, men skulle det ha skjedd noe og det går galt underveis eller under fødelsen vil dere hate dereselv for å ikke ha sagt i fra så det kanskje kunne vært unngått.

Når det kommer til rus som foreldre kan jeg være enig i at ting er feil i dag

Skulle jeg rlyket hasj og bar vernet fant ut av det hadde det blitt rabalder. Det st jeg kan drikke 4 øl på kvelden er helt greit for dem.
. Akkurat nå gjør jeg ingen av delen uansett. Men skal man bruke stoff en enkelt helg som foreldre så sørg for at barna ikke er hjemme og at du har et døgn eller to til rusen er ute av kroppen før du møter barna. Barn er veldig sensistive på sånt og merker en liten forandring med en gang. Spesielt som spedbarn siden de hele tiden bruker øyne kontakt med teygghetspersonene sine som et speil mot verden for å se om ting er trygt.

Forandrer man da personlighet og oppførsel hele tiden er det utrolig traumatisk og stressende for spedbarn.
. Det høres rart ut og som viss vass, men det er sant og har blitt forsket på.


Vær forsiktig. Å bli foreldre endret livet mitt helt. Til det bedre. Er så givende og så lenge man gjør alt man kan blir det ganske bra..
Det værste er foreldre som ikke en gsng prøver å være så gode foreldre de kan.
. Feil vil man altid gjøre so foreldre, me.n det handler om å gjøre det beste man kan med de kortene man var fått i livet

. Lykke til