View Single Post
Det er så veldig mange gode poenger her! Hovedproblemet jeg ser nå er det at når en snakker om betente temaer så er det fort gjort å la følelsene styre over tastaturet slik at innleggene blir fylt med usakligheter og krasse toner, noe som kun avler usakligheter og krasse toner tilbake.

Denne typen debattering bringer ikke diskusjonen noen vei, det er kun destruktivt for alle parter og bringer veldig raskt alle ned på et veldig lavt nivå.

Samtidig er det heldigvis slik, at det som er en ond sirkel også kan være en positiv sirkel. Holder en seg saklig og viser forståelse for motparten, så vil en ha større sannsynlighet for å overtale motparten og motparten vil også vise bedre forståelse for ditt innlegg og skrive et innlegg tilbake som er mindre provoserende, mer konstruktivt og generelt sett bedre tenkt igjennom.

Det er fort gjort å snakke rundt hverandre, noe som fort skjer i en kompleks diskusjon. Jeg tror at i bunnen vil de aller, aller fleste synes at det å kjøpe sex i polen og øst-europa på guttetur er feil fordi jenter ofte blir utnyttet i slike kretser i disse områdene. Jeg tror at en Poll med ja og nei- søyler vil kunne gi et tydeligere svar på dette, enn når folk kun får lov til å utdype seg i tekst alene.