View Single Post
Samme som flertallet, NEI.

Benzopreperater er et bra hjelpemiddel i akutte situasjoner. Men i det lange løp, vil du få det vanskeligere enn du har det nå. Såklart, det finnes alltid en eller annen solskinnshistorie der ute - men den tror jeg er skrevet med en god del småfikse modifikasjoner. Benzo er ment å brukes under avtale med lege og med en tidsplan. Det er et hjelpemiddel, ikke en kur som kurerer gruff. Med mindre du er uber privilegert og med umenneskelige evner, så må du gjøre jobben selv! -ingen andre som kan gjøre den for deg.

Det starter med ærlighet og aksept. Men i og med at du driver å romantiserer benzopreperater, sier det meg at du ikke har fått godt nok utbytte av disse terapi samtalene dine. Jeg ble selv satt på diverse medikamenter etter et par hendelser. Gikk rundt følelsesløs med ingen glede eller sorg i hverdagen. Benzo med SSRI og betablokkere var verktøy jeg brukte under behandling med en fantastisk terapeut. Jeg var klar over farene ang. benzo, så jeg fulgte planen "fullstendig" (med ett unntak, hadde en planlagt kveld med maks kos). Jeg fikk utskrevet 3 resepter med sobril men brukte kun 1.

Nå, tre år etter. Står jeg på mine egne ben. Ingen quickfix aka piller, ssri eller betablokkere. Angsten min dukker opp av og til, men nå klarer jeg å takle den på andre måter. Jeg har fremdeles lovlig tilgang til sobril, men å bruke det igjen blir nok det siste jeg gjør.