View Single Post
Akkurat nå driver jeg å leser meg opp på Brabant Killers. Ganske sinnssyk sak. Jeg liker også truecrime som ikke er oppklart noe som denne saken ikke er. Den virker også ganske ukjent i TrueCrime miljøer noe jeg egentlig ikje skjønner siden saken er så spennende. Belgisk politi har også startet en ny etterforskning så vidt jeg forstår.

The Brabant killers (also the Nijvel Gang (Dutch: De Bende van Nijvel, French: Les Tueurs fous du Brabant) are believed responsible for a series of violent attacks that mainly occurred in the Belgian province of Brabant between 1982 and 1985. A total of 28 people died and 40 were injured. The actions of the gang, believed to consist of several people who assisted a core of three men, made it Belgium's most notorious crime spree. The active participants were known as: The Giant (a tall man who may have been the leader); the Killer (the main shooter) and the Old Man (a middle aged man who drove). The identities and whereabouts of the "Brabant killers" are unknown although one may have been killed after the last known robbery. Failure to catch the gang was a major impetus behind the reform of the Belgian police. There have been many theories of ulterior motives behind the crimes.
Vis hele sitatet...
Spennede at der også var en fyr som i 2015 fortalte til sin bror at han var "The Giant" i gjengen. Han døde og broren sa ingenting til myndigheten før 2 år etterpå. Kunne det virkelig være han? En ex-politi?

Det fæle var nok at "The Killer", som må ha vært helt sprø i hodet faktisk henrettet barn under operasjonene de utførte.

Hvem var disse gærne folka? De brukte militær taktikk virker det som.

Her er en svært bra podcast med mange episoder angående denne saken. ANBEFALES!
https://unresolved.me/brabant/

Vil beklage om posten ovenfor siden den ikke omhandler film. Jeg ble litt for gira da jeg så denne tråden. Sorry. Men om du klarer deg med en podcast anbefaler jeg fortsatt linken ovenfor.
Sist endret av Bubblefish; 29. september 2018 kl. 12:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.