View Single Post
Har lest en del om LD og prøvd meg litt fram i det siste. Jeg får ofte (når jeg prøver på WILD) denne følelsen av vibrasjon og pipelyder osv som mange beskriver over her, men river meg selv alltid ut av det pga intens følelse av frykt, av en eller annen grunn. Jeg har dog hatt større hell med såkalte "reality checks" midt i drømmer, for så å enten våkne, eller få full kontroll over drømmen.

For noen dager siden, opplevde jeg en form for "False Awakening".. Det som skjedde var at jeg lå og duppet på morgenkvisten, i en slags mellomting mellom våken tilstand og søvn. Plutselig bestemmer jeg meg for å stå opp. Tar frem mobilen, og sjekker klokka, og begynner deretter å gå mot badet. På vei mot badet begyndte alt å svartne for meg(føltes ut som om jeg skulle besvime), og jeg merket at jeg fikk store problemer med å puste. Jeg prøvde desperat å komme meg til soverommet for å finne mobilen min, slik jeg kunne få tak i ambulanse, men merket at jeg kom til å besvime veldig snart. Plutselig kommer jeg på at det kan jo bære en drøm, så jeg lukker munnen, kniper over nesen, og puster inn den friskeste luften jeg noen gang har kjent. Rett etter våkner jeg (nok en gang) i sengen min, men denne gangen tar jeg reality-checken med en gang!

Noen andre som har opplevd liknende? Har vært innom tanken på at dette kan ha vært en slags forsvarsmekanisme for å unngå false awakenings.. Svært skremmende opplevelse der og da, ihvertfall!
Sist endret av Meowen; 1. november 2011 kl. 01:51.