View Single Post
Sommeren jeg fylte 13 var familien på ferie i Tunisia. Billigste (7000kr) og farligste (mordforsøk) ferien min hittil. Det starta friskt med at far og mor blei skikkelig sjuke og alt av penger, pass og kredittkort ble stjelt. Noen dager seinere gikk jeg og broren min, som var 17 da, rundt i gamlebyen og kikka på varene i de hundre butikkene som så dønn like ut. I den ene butikken får vi øye på noen skilpadder og stikker inn. Kikker littegrann og beveger oss mot utgangen. Men det vil ikke han som eier butikken- han blir mer og mer innpåsliten, og når vi prøver å dysse det ned blir han bare jævlig irritert, så han drar fram en dritsvær kniv fra beltet og begynner å vifte med den. Heldigvis kommer en annen fyr som jobba i butikken og holder han igjen. Kunne ha blitt stygt der, så vi stressa videre i retning hotellet, runder et hjørne og plutselig står vi bare noen meter unna en hel gjeng med AK-47, pistoler og diverse maskingevær jeg ikke så så nøye på. Beina ut av den gamlebyen som noen ninjaer på amfetamin!