View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Youngkobe:

1. Nei, det er lite til ingen instruksjoner på montering, RC verdenen er veldig preget av DIY egenskaper, men disse kittene er vel heller på den enkle delen av skalaen når det kommer til monteringen, man finner ut av det, og om ikke så har man jo alltids internettet til å hjelpe om man skulle stå helt fast.

2. Man bør ha loddepenn, små skrujern (mesteparten er stjerne) og små umbraco, kanskje noen små tenger (klippetang bl.a.).

3. Vekten er det som begrenser hva man kan ha på et quadcopter, man har alskens festemuligheter i rammer, ofte står det i kittet om det har støtte for div festeinnretninger til kamera, det du linket til sist nå har f.eks "DJI H3-3D gimbal compatible for FPV", altså festemuligheter for denne saken for å holde og styre kamera.

Og til spørsmålene du stillte i PM:

Rekkevidde på kontrollen: Dette kommer helt an på hvilken sender du bruker, en brukbar fjernkontroll lar deg bytte ut sender i den, så man kan selv velge.
Selv bruker jeg Orange RX motaker og sender (fant ikke senderen jeg har på hobbyking nå, husk delen jeg linket til er bare motaker, du må også ha en sendermodul). Rekkevidden på min er vel opp til 2-3 km.

FPV: Jeg har lite erfaring med det, ser ut som man kan bruke en separat sender og mottaker til det, jeg mener at skjerm i fjernkontrollen er bortkastet og at man bør ha eget separat utstyr for FPV, enten en skjerm eller en slik hjelm. F.eks her er en pakke med sender og mottaker for video/audio: http://hobbywireless.com/fpv-set-rec...ers-p-131.html

Det er vel andre her som har mye mer greie på FPV enn jeg har.