Tråd: Islamsk stat
View Single Post
I den reelle verden så diskuterer man slik: Du kommer med den påstand, blir din påstand tilbakevist, da holder du kjeft! Da skal du ikke bruke den mot meg, fordi du tok feil.

Muslimer og ikke muslimer har levd side om side i LANG tid! Det er ikke noe nytt. At yazdiene brukes som virke middel i vestens media er ikke overraskende. De fjerner sympatien for muslimer, fordi de kjemper mot muslimer, og legger heller sympatien på yazidis.

Journalister drepes pga falsk propaganda. Det er har blitt gjort veldig klart, for ikke muslimer er det farlig å være i Irak, eller andre muslimske land som er under regime velt. Men likevel så drar de ned dit.

Et liv i Irak er ikke verdt mye, det har det ikke vært de siste 20-30 årene, så drap på journalister som har som formål å spre falsk propaganda skjer over den minste ting. Du har blitt advart om at det er farlig der, så hvorfor bli overasket når du blir møtt med realiteten?


Masse mord og Yazidis: Det har kommet veldig klart fram i IS sine videoer, at disse som blir drept er motstandere av IS. Dette er motstandere som er ansatt av staten i Irak. Disse prøvde å drepe IS på samme måte som IS prøvde å drepe dem. Hvorfor er det så mye dobbelt moral her?

De arabiske nyhets kildene sier det samme, så jeg skjønner ikke hvordan du kan skape rot i usannhetene du spytter ut i post etter post.

Halshugging er brutalt for oss, men innen Islam er dette normalt, derfor det ikke skapes like store overskrifter i den arabiske media verden. USA dreper også sine fanger. IS skal ikke holdes for en høyere moral enn vestlig verden. Spesielt når det er en del av kulturen der brudd på loven fører til halshugging/korsfestelse.

Vestlig media har meldt gang på gang ang yazidis blir kastet ut på flukt. Først sa de tvang konvertering, så sa de voldtekt, så sa de masse drap, så sa de utflukt til fjellet. Når det viste seg, at disse har alltid bodd i fjellene, i sine landsbygder.

Slutt å bruk de samme argumentene når jeg tilbake viser de gang på gang!

Ett liv er ikke verdt mye i midtøsten dessverre. Og begge sider gjør akkurat like grufulle tiltak. Begge sider vil si det Irakiske militære og IS. IS skal ikke holdes for en høyere moral etikk enn Irakisk militær. Dette er en krig, der du dreper de som prøver å drepe deg. Slik fungerer det. Det er realitet, så våkn opp!


Siste gang jeg skriver dette: Is har ikke funnet opp Quranen på nytt. Dette er en sharia tolkning som er akseptert av de fleste i midtøsten! De fleste lever også etter denne sharia tolkningen


Hvor er dine kilder på at barbariske IS medlemmer går rundt å voldtar i gatene? Dette strider mot all Islamsk Ideologi. Som jeg har skrevet tidligere, amerikansk media er korrupt! Så slutt å ta det opp igjen.

Kurdiske Irak har adskilt seg fra resten av araberne, de ønsker en egen stat, selvstendig fra arabere. Noe som er forståelig, mtp all undertrykkelsen de har vært gjennom tidligere, av arabererme.

jeg nevnte tidligere at PKK står på den amerikanske terrorlisten, og de likevel har fått våpen fra vesten, du skjønner da hvor lett det er å stigmatisere en gruppe, bare fordi vesten slenger ordet rundt. Nå støtter Tyskland en terror organisasjon, og de har klart å kapre din sympati fordi de har meldt om noen falske historier om yazidis.

Ja kurdiske Irak var stabile områder, men hva hjelper det resten av landet? Spesielt når de vil rive seg løs fra araberne? Med mye naturlige ressurser.

IS har hatt fotfeste i Irak I lang tid, og ikke bare de siste årene. Så mine meninger ble ikke skapt i går.

aeon_illuminate: Jeg så den første posten du skrev, du ignoreres resten av diskusjonen.

PVestlandia: Igjen, de som blir henrettet er de som kjemper imot IS. De ønsket å drepe medlemmer av IS. Dine valg er å drepe dem, fordi de prøver å drepe deg, eller la dem gå, også kommer dem tilbake og dreper deg. Hva ville du ha gjort?


Arabere/IS har sagt det veldig klart: Vi trenger ikke hjelp, la oss stable landet på beina, la oss innføre sharia som vi ønsker, vi trenger ikke at dere bomber oss.

Men gang på gang så blir ting fabrikkert fra medias side. Se tilbake til Irak invasjonen. "masse ødeleggelse våpen"
Lærer du ikke av dine naive trekk?

dggr: Nei. De bruker det som et middel om at vesten ikke vil hjelpe med mindre de har interesser. Skal vesten kjempe for fred, kjemp i Palestina, de trenger det mest!

Kalba: Nå har midtøsten levd etter sharia i mange mange år, men du har rett, ekstremisme har fått større fotfeste i midtøsten etter alle invasjonen amerikanerne har påført arabere. Det er denne generasjonen som vokser opp uten sine foreldre, uten sine hjem, der det er kun håpløshet og hat! Disse vokser opp nå, og vil ta ting i sine egne hender, LANGT fra vestens innflytelse.

lambador: Nei, dette er ikke noe jeg sier fordi jeg har hørt det på en YT video. Men hadde jeg vist deg en arabisk video så hadde du skrevet det samme. Så derfor valgte jeg en vestlig kilde, sånn det skulle skape mer troverdighet.

De har levd om side om side i mange generasjoner, og disse valgene har alltid eksistert. Så det du sier ang denne saken er urelevant, og ikke objektivt.

Hele meningen med IS er en ikke sunni eller shia muslimer, men kun en samlet Islam. Har du ikke forstått det hittil så har du mistet hele poenget.

phish: Men disse angrepene er ikke utført uten noen bak handlinger. Vesten har aldri vært i nærheten av en krigs sone slik som midtøsten har vært de siste 20 årene. Jeg forsvarer det ikke, men jeg har en forståelse for hvorfor sivile vestlige mål blir angrepet på samme måte som mål i midtøsten blir angrepet. Begge er mennesker, så å validere ett terror mål mot et annet er ikke rettferdig. Vær objektiv. Noe ingen medier klarer idag.

belisarius; Ja, det er det som er problemet, oljen. Synd ikke flere ser samme problemstilling som deg, og forsvarer handlinger fra vesten med "redde dere fra Islam"

Sharia er der, og det kommer ikke til å forsvinne med mindre alle generasjoner med tilknytning til Islam... Utslettes. Islam er en del av arabisk kultur, enkelt.

Islam kommer aldri til å få fotfeste i vesten, så lenge muslimer har en mulighet til å reise hjem for praktisere det de måtte ønske.


Til han som skrev "sikkert en pakkis fra østkanten": Din IQ representerer dine uttalelser.

Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Akkurat. Er jo helt logisk å gå i defensiven når ett folkeslag er ute etter å tvinge resten av verden til å bli som dem, eller bli slaktet.



Men spørsmålet som kommer da er jo, hva vil skje dersom vesten ikke blander seg inn og den Islamske Staten plutselig får en stor økonomisk og teknologisk fremgang samt mye større hær, kraftigere våpen og eventuelt
masseødeleggelsesvåpen? Skal vi vente til en "little boy" faller over uskyldige Norge?
Noen ekstreme islamister sier de vil nøye seg med en liten Islamsk Stat i Irak-området, men hvordan kan vi stole på dem når IS og lederne nede i midtøsten sier og mener det strake motsatte?

Enten så må norske Hussain (og andre vestlige ekstremister) være totalt blåst i huet når det gjelder IS, eller så lyver
de så skjegget falmer.
Uansett synes jeg det er skummelt å se den store oppblomstringen av personer på internett de siste månedene som hyller IS sin fremgangsmåte og ideologi uten å komme med noen særlige logiske fredsbringende argumenter og håner vesten som de fritt får bo i. De burde dratt til Mosul og blitt der i ett års tid. Tror neppe de hadde hyllet dette "fantastiske kalifatet" like mye som før de dro.



Finnes mange eksempler på at islamsk kultur kan foregå fredfullt i demokratiske vestlige land, se på Tyrkia for eksempel. Ekstrem Islam som IS står for derimot, hører ikke til noen sted i en verden som ønsker å stå for frihet og fred. Muslimer må komme seg over den ekstreme versjonen av Islam, noe vesten har gjort med andre religioner. Ekstreme religioner fører ikke noe godt med seg uansett hvilken religion det gjelder.
Vis hele sitatet...
Du fører jo en idiotsikkert politikk med slike uttalelser. På samme måte som USA blir hatet fordi de fremfører det du akkurat sier. Det har kommet gang på gang, at Midtøsten skal være samlet, og det er kun noe vås om at hele verden skal erobres. Sånt kunne aldri skjedd i vår tid. Spesielt mtp hvor langt bak midtøsten ligger enn resten av verden.

Uansett om dine uttalelser hadde rot i sannheten, skal vi ta fra alle andre makter sjansen til å bygge seg opp i frykt for at de en dag skal bli større enn oss og tvinge oss til å følge deres ideologier?

Du promoterer de samme ideologiene som de andre prøver å si at IS gjør. Gratulerer.
Sist endret av Khan17; 3. september 2014 kl. 22:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.