Tråd: Islamsk stat
View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg
I midtøsten finnes det masse offermentalitet. Du er selv et eksempel for denne mentaliteten. USA er skyld for alt som er vondt og skyld i at midtøsten er i flammer. Klassisk offermentalitet som ikke leder til positiv forandring.



Hussain er ikke unik nei. Gjør det at han har rett? Når IS sine skrytevideoer til og med ødelegger illusjonen om dette med 3 valg som du kommer trekkende med?

Jeg kjenner mange muslimer. Det er ingen bombe at mange tenker som deg. Veldig mange arabere synes å drømme tilbake til kalifat-tid da araberne hadde en hvis samling og makt. Man drømmer om en sterk muslim-stat som som hersket hundrevis av år tilbake i tid. Om man bare innfører Sharia etc. - så vil vi igjen blomstre. Slik tenker man.

Mange tenker, som deg, at det er helt greit å jage bort mennesker som har bodd i et landområde i hundrevis av år - fordi Sharia-stat etter gamlemodellen er drømmen. "" Helt enig. Bare synd at IS ikke mener dette - og at du forsvarer det.

USA bombet Irak i forrige uke ja. Nå trodde jeg bombingen var rettet mot IS-sine styrker og ikke menigmann, men om uskyldige mennesker ble drept som følge - så legitemerer jo dette korsfestelse og offentlig voldtekt på gata? Iallfall noen skrytevideoer der man dreper folk i drive-by eller halshugger uskyldige journalister på direkten?

Jeg prøver å banke inn at ditt glansbilde av IS er en utopi. At IS ikke fungerer slik du synes å tro. At IS ikke opererer med 3 valg i praksis. Og at det ikke er greit å jage bort annerledes troende som har bodd i et land i hundrevis av år, fordi dem tenker annerledes enn deg.. at det jo bare er å bli flyktning hvis man ikke er enig.
Vis hele sitatet...
Du er veldig vanskelig å ha en saklig diskusjon med. Enten angriper du meg direkte, eller så angriper du meningene mine. Du hverken klarer å holde deg til tema og hopper der og her.


Du beskylder meg for å gjenfortelle alt det Hussein sier, og jeg viser deg at denne filosofien ikke bare stammer fra det Hussein sier, men stammer fra khalifat tiden, og er inngravert i den arabiske kulturen, der folk har levd side om side uansett religion, selv under Saddam. Så svarer det med "Hussain er ikke unik nei. Gjør det at han har rett?"

Du stiller et retorisk spørsmål for å få meg til å virke som en idiot, selv om jeg kun argumenterte med fakta og beviste at du tok feil om dine påstander.

Slutt er du snill.

Det er ikke bare arabere som ønsker en samlet midtøsten der det er potensial for folket å leve et godt liv. Alle andre mennesker som tror på fred ønsker det. Jeg drømmer ikke om at midtøsten skal bli en stor makt, nei. Jeg drømmer om midtøsten som et stabilt sted hvor de har en betydning i verden sammenheng. Ikke noe egoistiske motiv bak det heller.

-HELE midtøsten har levd etter sharia lover gjennom alle disse forskjellige diktaturene, det er ikke noe nytt. Ikke alle har ført det like strengt som Iran, men det har vært en eller annen form for sharia, forskjellen da, så var diktaturene over loven, mens resten måtte følge. Og masse korrupsjon.

Jeg kan heller ikke garantere at IS ikke vil bli like korrupte, men da har folket religion bak seg og vil slå hardt på de som prøver å komme unna sine dårlig gjerninger. Religion er dypt inne hos arabere, på samme måte som de kan drepe seg selv for å skade amerikanske kjøretøy kan de drepe seg selv og ta ned IS.

Slutt å trekk konklusjoner uten å ha bein å stå på. Ikke spekuler om ting du ikke vet om heller. Jeg har aldri legimitert for halshuggingen. Men jeg skjønner hvorfor IS gjør det. Jeg har svart deg med at amerikanere gjør langt verre enn det IS gjør, og det kan du se på hele midtøsten som et eksempel.

Islam belønner kunnskap, den belønner utvikling, og dette er en del av filosofien til IS, så fort de går bort fra det så kommer folkets grede mot dem.

Uansett hvordan du ser på det, så kommer det til en å bli en blodkamp. Vinner USA/vesten, så kommer det en ny nikke dukke og landet kommer til å være fult av korrupsjon og stagnere iløpet av de neste 20 årene, tror jeg.


En ting som får meg til å undre det er hvordan vesten kan fortsette å forsyne nye grupper med våpen før de erklærer en krig mot dem og kaller dem en terror organisasjon. PKK står på terrorlisten til USA, allikevell valgte Tyskeland å gi dem våpen i kampen mot IS. Tegn på galskap er når du gjør det samme flere ganger og forventer forskjellige resultater.