View Single Post
Jeg satt og tenkte og kom på noen morsomme episoder som har skjedd meg og andre, og tenkte det kunne bli en bra tråd. Kom gjerne med egne historier.

Historie 1: Dette skjedde med en gammel bekjent, jeg kjente ham aldri så veldig godt, men han er en god venn av en av mine beste venner. Han er irsk, og har tidligere drevet stort med salg av speed osv.

Han sitter og tripper i leiligheten sin på Grünerløkka etter å ha spist en noen mikrodotter. Han kommer på at han har noen nødbluss liggende, og får det for seg at det er en god idé å skyte opp en haug med sånne ut gjennom vinduet, det er jo så pent. Så kommer det en politibil rundt hjørnet og lurer på hva faen dette er for noe, og han tar prompte sikte på kjerra og fyrer av et bluss. Han treffer ikke, men blusset går i fortauet rett ved siden av bilen og spruter til alle kanter.

Bilen gjør en kjapp u-sving og forsvinner. Fyren er skikkelig på tripp, men skjønner to ting: En, de kommer snart tilbake, og to: jeg har to kilo speed i frysern, og det må vekk. Så med halliser på alle kanter og snuten i hele hue legger han speeden i en ryggsekk, løper ned trappa, hopper over et gjerde i bakgården, og jogger gjennom halve byen til en irsk pub hvor han kjenner eieren. Han får lagt sekken i pubens safe, og kan puste lettet ut. Jeg ler hver gang jeg tenker på denne..

Historie 2: Dette skjedde meg og noen venner for mange år siden mens vi var på grøftetur (grøftetripp altså). Vi står og henger og tripper på en bussholdeplass, og oppfører oss sikkert ganske merkelig. Så kommer en politibil kjørende, og ikke overraskende bestemmer de seg for å foreta en liten sjekk. Vi er ganske så tura, og kan på ingen måte snakke for oss. De skjønner ganske fort hva som er kjernen i situasjonen når alle står og vrir seg og gliser (eller ser redde ut) med tallerkenøyne.

Men snuten er kul, de ransaker oss uten å finne noe (ingen hadde noe på seg), og ber oss holde oss i ro resten av kvelden og ikke finne på noe tull (dette var på et ganske avsidesliggende sted, så vi var ikke til sjenanse for noen). Når de kjører avgårde sier en: "Åh, så bra at ingen hadde noe hasj på seg", eller noe i den duren. Da er det gjort, alle begynner å tenke på hasj, og en annen sier "åh faen, vi skulle hatt noen bønner nå". Følgelig ser den samme personen en fyrstikkeske liggende halvveis under benken vi hang rundt, og plukker den opp. Den er full av hasj.

Det er sånn som bare skjer på tripp. Det er sånne ting som egentlig ikke skal kunne skje. Og det er sånne ting som kan få en til å tro at det faktisk er noe mer ved syre enn bare et kjemisk stoff som setter seg på reseptorene i hjernen og sender signalene tilfedig rundt i hjernen og på den måten skaper en psykoselignende tilstand. (Av en eller annen grunn skjer uforklarlige ting veldig ofte på syretur, og da mener jeg ting man hadde kicka skikkelig på i nykter tilstand også... Don't ask me why).