View Single Post
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Jeg har tatt noen store doser (f.eks. 250 sopp), og har fått fantastiske opplevelser som har endret meg fundamentalt som menneske. Men jeg tror mange mennesker bør holde seg langt unna psykedelika -- det er nok de færreste som har noe særlig utbytte av å ta dem. Selv har jeg dog bare merket positive langtidsvirkninger. Deler av de store trippene mine var veldig skremmende og jævlige mens de pågikk, men rett etter trippen var jeg likevel i fin form, og så at opplevelsene samlet sett var veldig positive.

Terence McKenna sa forøvrig at man alltid burde spise så mye sopp at man ble redd for å ha spist for mye. Gjorde man ikke dette, hadde man spist for lite. Han sa at det var bedre å ta for mye enn for lite -- tar man for lite, er det visst mulig å "stritte imot", noe som ikke er bra. (Gjengir ham etter hukommelsen her. Det eksakte sitatet ligger på YouTube et sted.)

Den ideelle -- "heroiske" -- dosen for McKenna, var fem gram tørket sopp. Også skulle man trippe alene i mørket, i en behagelig stilling, med lukkede øyne og alle lyder og potensielt forstyrrende ting slått av. Det er da man ser fleinsoppens fulle potensial komme til syne.

Men man velger selv om man vil høre på McKenna, så klart.
Vis hele sitatet...

Personlig vil ikke den settingen være god for min del, jeg er avhengig av riktig musikk som former turen min...
Tror nok helt sikkert trippen blir av et helt annet kaliber ved slik set & setting, et steg jeg ikke vil ta enda

Har jo selv møtt de samme entitetene som jeg har påtruffet under mine DMT trips under store doser sopp.
Men det har utelukkende bare vært positive opplevelser.
Som om de er der for å underholde meg som en form for klovner som kun vil meg godt å at jeg skal være glad.

Samtidig er det en enda større kraft bak hele turen som gir det et meget kraftig preg man i mine øyne kan kalle veldig religiøst/spirituelt.

Som om man kommer i kontakt med Gud i rette forstand.
Det er selvsagt helt håpløst umulig å prøve og forklare med ord å man vil vel i de fleste tilfeller høres "gal" ut :P

For min del har det også kun gitt meg positive langtidsvirkninger

Sitat av Plaguebringer Vis innlegg
Lurer på om det er vanlig at det sjekkes etter psilocybin på urinprøver? Er på pissings for weed i 6 måneder.
Vis hele sitatet...
Nei, de sjekker ikke etter psilocybin på standard urinprøve, da må det veldig spesielle utvidede prøver til!

Psilocybin er også bare mulig og spore i 1-3 dager etter inntak ved nødvendige prøver
Sist endret av Kongesnerp; 27. oktober 2015 kl. 16:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.