View Single Post
Pengene du har tjent, er dine. Det er ingen som kan proklamere at noen har noen forpliktelser eller noe ansvar ovenfor andre mennesker - selv om de sliter.

Ærlig talt, jeg begynner å bli lei samfunnets manipulasjon på områder som dette; og ja, det er manipulasjon, i ordets fulle betydning. Idag så blir man presset til å føle en forpliktelse til å hjelpe alle og enhver, de spiller rett og slett på samvittigheten hos folk: De vil ha deg til å få dårlig samvittighet så du gir, hvis det skulle finne sted at du ikke har dårlig samvittighet ovenfor disse menneskene som du ikke kjenner eller har noe ansvar eller forpliktelser ovenfor, så blir du på prakket en dårlig samvittighet fordi du ikke har dårlig samvittighet.

Alt dette gjelder mennesker som du ikke har hatt noe mellommenneskelig kontakt med, og alt er et resultat av manipulasjon og massesuggesjon.

Mitt råd:
Ikke gi en krone, med mindre du føler at du vil det; ikke for at du er forpliktet til det - og jeg bryr meg ikke om grunnen til at de sitter på gaten, det er ikke ditt ansvar.
Sist endret av adiabatic; 21. august 2008 kl. 15:09.