View Single Post
Sitat av Unify
Usmakelig. Ser ikke grunnen til at politiet går på ham, når han faktisk er ferdig å stille spørsmålet. At de tazer ham gjør det bare enda mer usmakelig.

http://youtube.com/watch?v=pkjyKDtbCcI

I denne nyhetsreportasjen får du se filmingen fra en annen vinkel, og vi ser her klart og tydelig at han faktisk ikke gjør mye motstand. Han holder hendene i luften, og unna politiet for å vise at han faktisk ikke bruker fysisk makt men at han prøver å komme seg løs. Har en følelse av at jeg hadde gjort det samme om folk brukte makt for å holde meg igjen uten grunn.

skriveleifur
Vis hele sitatet...
Er det noe feil med dine øyne. Jeg ser at han river seg løs/forsøker å rive seg løs minst 3 ganger. Han bruker fysisk makt i sine forsøk på å rive seg løs.

Hvis du tror at det er sånn en kan oppføre seg mot politiet, uansett hvor urettferdig DU synes du blir behandlet, kommer du til å få deg noen overraskelser fremover.
Dette er likt i Norge, USA og hele verden.

I land som ikke er så nøye på det kvalfiserer slik oppførsel til grisebank.

Sitat av Drachir
Unnskyld, du mistet meg litt der. Jeg har bare aldri sett før at noen blir arrestert av politiet fordi de holder et litt uryddig innlegg når en politiker stiller for spørsmål. Synes du dette er helt normalt, og på sin plass? Det faktum at politiet allerde hadde fått på ham håndjernene når de elektrosjokket ham er også en viktig ting å nevne. Forresten, ville ikke du også blitt litt satt ut om politiet arresterte deg når du stilte et spørsmål, selv om John Kerry, personen som ledet debatten sa det var greit, og at han skulle svare på spørsmålet ditt? Politiet hadde jo også en litt artig formulering som forklarte hvorfor han ble arrestert: "Inciting to riot"...
Vis hele sitatet...
Videoen viser at politiet ikke klarer å få på håndjern på grunn av hans aktive motstand mot å bli påsatt håndjern.

Han får flere advarsler om å snu seg rundt på magen slik at de får satt på håndjern. Han velger å ignorere advarslene og får igjen advarsel om at han vil bli tazed om han ikke følger pålegget.

Dette er gjort på en helt korrekt måte.