View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dette finner du en del info og erfaringer om hvis du søker her på forumet. I utgangspunktet funker det, men det varierer hvor effektivt det er.
For at hasj/weed skal levere optimalt med ruseffekt ved oralt inntak, bør du dekarboksylisere før du spiser det. Enkelt sagt blir en del mer THC tilgjengelig gjennom varmebehandling, noe som skjer av seg selv når man røyker det - i og med at det da er involvert varme/ild. Decarbing er en prosess som foregår selv i romtemperatur, bare at det går utrolig mye treigere (typ måneder). Noen typer hasj produseres med bruk av varme presser, da vil hasjen funke greit uten at du selv varmebehandler, men du vil allikevel sløse en del.

Det er mulig å bli fjern uten å varmebehandle, det er mange som mener du kan bli fjern av å bare spise hasjen "rå", selv om det trolig da er pga hasjen er varmpresset i produksjonen. Poenget er uansett at du vil få mye mer effekt av å varmebehandle jevnt i minimum 3-5 minutter før du bruker den.
Det beste er å pakke inn i aluminiumsfolie og legge i ovn på f.eks 110'C i 15min, muligens lenger. Du finner charts/grafer som viser målinger gjort på dette om du søker "decarbing weed".

Jeg har selv opplevd å bli skuffa når jeg har brukt "koke i skje"-metoden eller lagd skakkao, uten å bli nevneverdig fjern. Tror det var pga dårlig eller overdreven varmebehandling. Det er ikke alltid nok å bare varme en skje med fett/olje til det bobler, det lønner seg å varme lenger for sikkerhetsskyld.

Man må passe på å ikke koke den til for høy temperatur, siden cannabinoider og thc begynner å fordampe mellom 150-200'C.

Man kan forvente effekt i løpet av 30-60 minutter om man ikke har spist noe annet på en stund.
Effekten vil være mer euforisk og potent enn en vanlig joint, så det er lurt å ikke legge i for store mengder første gang man prøver, selv om man er litt innrøyka.

Edibles er imo mye mer psykedelisk og trippy enn vanlig røyking, og effekten kommer sigende litt og litt. Noen må ha "kicket" av å instantly bli dritfjern, men personlig syns jeg det kan være ubehagelig å gå fra edru tilstand til apefjern på 30 sekunder, det er mye mer behagelig å sakte men sikkert bli megaskækk. Store doser kan bli for mye, så vær for all del litt sparsom om det er første gang. Du kan ende opp i en tura tilstand som setter deg ute av spill en hel dag, som en syrelapp, om du feildoserer. Det varer også mye lenger enn en joint, så det er lurt å ikke bli grådig og spise for mye når man er utålmodig. Da bør man heller røyke en joint istedenfor å spise mer, om man absolutt må
Lykke til